رئیس‌جمهور بر مقابله جدی با افزایش قیمت دارو تأکید کرد

رئیس‌جمهور بر مقابله جدی با افزایش قیمت دارو تأکید کرد
شنبه 20 فروردين 1401 - 18:01

رئیس‌جمهور با تأکید بر نظارت و کنترل قیمت دارو، گفت: دارو نباید گران شود اما این موضوع با حرف شدنی نیست و نیازمند نظارت و برخورد جدی با تخلفات احتمالی است.

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامیداشت روز جهانی بهداشت، از زحمات و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان کشور در دوران همه‌گیری کرونا قدردانی کرد و اقدامات انجام شده را موجب آرامش و ضامن سلامت مردم دانست.

رئیس‌جمهور، «سلامت عمومی» را اولویت اصلی دولت مردمی از ابتدای استقرار خواند و با ابراز خرسندی از تأثیر واکسیناسیون عمومی کرونا در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر، از جامعه بهداشت و درمان، پزشکان، رسانه‌ها و سایر تریبون‌داران کشور خواست مردم را به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنند.

وی تأکید کرد: سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و بر این باور هستیم که اگر اهمیت موضوع برای مردم به‌خوبی تبیین شود و قانع شوند، حتماً با توصیه‌های مسئولین بهداشت و درمان کشور همراهی خواهند کرد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت استمرار آموزش حضوری در مراکز آموزشی کشور،‌ گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی دارد که اُفت تحصیلی از مهمترین آنهاست.

وی در عین حال بر لزوم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تأکید کرد و گفت: چنانچه دانش‌آموزی دارای علایم بیماری بود، ضرورتی برای حضور در کلاس ندارد اما این موضوع نباید باعث تعطیلی مدرسه و اخلال در آموزش حضوری بقیه دانش آموزان شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر نظارت و کنترل قیمت دارو، گفت: قیمت دارو نباید افزایش یابد اما مقابله با گرانی دارو با حرف شدنی نیست و نیازمند اقدام و عمل و نظارت و برخورد جدی با تخلفات احتمالی است.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در کشور، از همه دست اندرکاران ایجاد نظم و امنیت و دستگاه‌های خدمت‌رسان در این عرصه قدردانی و برتلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش هرچه بیشتر تصادفات تأکید کرد.

رئیس جمهور گفت: آنچه در سفرهای نوروزی شاهد بودیم کارنامه خوبی است که نشان‌دهنده افزایش نشاط، امنیت و صیانت از جان مردم و تلاش و فعالیت همه دستگاه‌های متولی است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها