واکنش‌های شدید به جنایت حمله به ایستگاه قطار در اوکراین

واکنش‌های شدید به جنایت حمله به ایستگاه قطار در اوکراین
شنبه 20 فروردين 1401 - 18:47

واکنش‌ها به حمله موشکی روز گذشته به ایستگاه قطار در شرق اوکراین که باعث مرگ دست‌کم 50 غیرنظامی و زخمی شدن حدود 100 نفر شده است، به‌ویژه از سوی کشورهای غربی ادامه دارد و آنها روسیه را مسئول این جنایت اعلام کرده‌اند. در حالی‌که وزارت دفاع روسیه این حمله را رد و اعلام کرده که "موشک‌هایی که قطعات آن در نزدیکی ایستگاه قطار افتاده، تنها توسط نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌شود".

العالم- اروپا

به گزارش العالم، "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین، حمله موشکی به ایستگاه قطار "کراماتورسک" در شرق این کشور را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی دیگری نامید که نیروهای روسیه مرتکب شده‌اند.

زلنسکی شامگاه جمعه طی یک نطق ویدیویی برای ملت اوکراین گفت: "مثل کشتار در بوچا، مثل خیلی از جنایت‌های جنگی روسیه، حمله موشکی به کراماتورسک یکی از اتهاماتی است که باید در دیوان محاکمات به آن رسیدگی شود."

زلنسکی خواستار قطع کامل دسترسی بانک‌های روسی به نظام اقتصادی جهان شد و گفت: "این صادرات انرژی است که سهمی را از درآمد روسیه به رهبری آن می‌رساند و باعث می‌شود آنها فکر کنند که از مجازات در امان هستند. همین صادرات انرژی باعث می‌شود که تصور کنند جهانیان جنایات جنگی را که ارتش روسیه مرتکب شده است، نادیده خواهند گرفت."

در مقابل، وزارت دفاع روسیه، با انتشار بیانیه‌ای ادعاها مبنی بر حمله موشکی نیروهای روسی به ایستگاه قطار در شهر کراماتورسک در منطقه دونتسک را"کذب" و "تحریک آمیز" توصیف و تأکید کرد: "موشک‌های تاکتیکی توچکا-یو که قطعات آن در نزدیکی ایستگاه قطار کراماتورسک افتاده و تصاویر آن توسط شاهدان عینی منتشر شده ، تنها توسط نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌شود."

"جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا نیز این حمله را "یک جنایت وحشتناک دیگر توسط روسیه" خواند و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: "ما به کمک‌های امنیتی و تحویل تسلیحات به اوکراین ادامه خواهیم داد."

"اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا نیز به نوبه خود گفت که حمله به ایستگاه قطاری که برای تخلیه غیرنظامیان استفاده می‌شود، اقدامی نفرت‌انگیز است.

"امانوئل مکرون" رئیس‌جمهوری فرانسه نیز ضمن محکوم کردن این حمله، بر تداوم کمک‌های مالی، انسانی و نظامی کشورش از اوکراین تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها