تظاهرات مردم استانبول علیه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی

تظاهرات مردم استانبول علیه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 21:06

مردم شهر توریستی استانبول ترکیه در اعتراض به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

العالم _ ترکیه

رسانه‌های خبری یکشنبه گزارش کردند که مردم شهر «استانبول» در ترکیه در اعتراض به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری «ای ان اف»، کرایه حمل و نقل عمومی در استانبول ۴۰ درصد افزایش یافته است، اعتراضاتی که روزها است ادامه دارد. روز شنبه تجمعی مقابل یک ایستگاه اتوبوس مترو در استانبول برگزار شد. در این تجمع برخی اعضای حزب «اچ دی پی» شرکت کردند.

یکی از بانوان شرکت کننده در این تظاهرات گفت: کرایه‌ها ۴۰ درصد افزایش یافته و سهولت تردد را برای بخش بزرگی از جمعیت استانبول از بین برده است و این در حالی است که فقر در ترکیه در دو ماه اخیر به شدت افزایش یافته و حداقل دستمزدها برای تامین نیازهای اساسی مدتهاست مقابل افزایش قیمت مواد غذایی، آب، گاز، برق و سوخت کافی نبوده است.

این شهروند ترکیه‌ای افزود: مردم برای زنده ماندن در تلاش هستند و فروپاشی اقتصادی بی سابقه در ترکیه در حال وقوع است و دولت بیهوده تلاش می کند با سیاست نرخ بهره و افزایش قیمت‌ها آن را متوقف کند.

یکی دیگر از شهروندان ترکیه‌ای گفت: مسئول بحران اقتصادی حزب حاکم «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است که از منابع عمومی بهره برداری می‌کند، کشور را از جنگی به جنگ دیگر هدایت می‌کند، زیرساخت‌های عمومی را می‌فروشد و کشاورزی را از بین می‌برد.

در ترکیه تهیه مواد غذایی اساسی و انرژی برای بخش بزرگی از جمعیت بسیار دشوار شده است. مردم استانبول در اعتراض به افزایش دو برابری کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند.

چندی قبل نیز یک رسانه ترکیه‌ای با اشاره به فقر روز افزون شهروندان ترکیه و نشان دادن عده ای که میوه‌ها و سبزی های دور ریخته را جمع می کنند، نوشت: مردم ترکیه از فقر رنج می‌برند و در بحبوحه تورم سرسام آور تلاش می‌کنند زندگی خود را تامین کنند.

وبگاه «دووار» هم نوشت: مردم ترکیه که از فقر رنج می‌برند، در بحبوحه تورم سرسام آور تلاش می‌کنند زندگی خود را تامین کنند.

این وبگاه به تقاضای یک شهروند ترکیه‌ای برای گرفتن اجازه از یک فروشگاه برای جمع کردن گوجه‌فرنگی‌های دور انداخته شده اشاره کرد. این شهروند ترکیه‌ای که مایل به افشای نامش نبود، گفت: «هیچ کس پول ندارد. خدا به کسانی که در شرایط بدتر هستند، کمک کند. من ۱۰۰ لیر داشتم، اما نمی‌توانستم همه چیز مورد نیازم را بخرم. اگر میوه بخریم، نمی‌توانیم سبزی بخریم. اگر سبزی بخریم، نمی‌توانیم میوه بخریم. با سه چهار بچه چه کنیم. »

فارس

پربیننده ترین خبرها