انتقاد حماس از واکنش منفی ترکیه و بحرین به عملیات در تل‌آویو

انتقاد حماس از واکنش منفی ترکیه و بحرین به عملیات در تل‌آویو
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 06:51

جنبش مقاومت حماس با انتقاد از اقدام ترکیه و بحرین در محکوم کردن عملیات تل‌آویو، از آنکارا و منامه خواست عذرخواهی کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

اقدام ترکیه در محکوم کردن عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو که منجر به هلاکت ۳ صهیونیست و زخمی‌شدن ۱۵ نفر دیگر از آنها شد، با واکنش تند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همراه شد.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس ضمن محکوم کردن اقدام ترکیه و بحرین، گفت این حملات یک اقدام «مقاومتی» از سوی فلسطینی‌ها است که «تمام قوانین بین‌المللی نیز آن را تضمین می‌کند».

به نوشته وبگاه «احوال‌نیوز»، حماس این حمله را «پاسخی طبیعی و مشروع به تشدید جنایات اشغالگران علیه مردم، سرزمین فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی» خواند.

در بیانیه حماس امده است: «ما این محکومیت‌هایی را که در کنار اشغالگری و جنایات آن علیه مردم بی‌دفاع ما است، محکوم و رد می‌کنیم.»

این بیانیه تاکید می‌کند: «این رژیم‌ها (ترکیه و بحرین) با مواضع ملت‌های خود که از فلسطین و مردم آن و مقاومت آن‌ها حمایت می‌کنند، هماهنگی بیشتری داشته باشند. ما از این کشورها می خواهیم که محکومیت ها را پس گرفته و از مردم ما عذرخواهی کنند».

پیش از این، سفارت ترکیه در تل‌آویو طی بیانیه‌ای مدعی شد: «حمله تروریستی شب هفتم آوریل در تل‌آویو را محکوم می‌کنیم. ما نگران افزایش چنین حملاتی هستیم».

پربیننده ترین خبرها