تجمع گسترده فلسطینیان در باب العامود قدس در حمایت از مقاومت جنین

تجمع گسترده فلسطینیان در باب العامود قدس در حمایت از مقاومت جنین
دوشنبه 22 فروردين 1401 - 10:29

فلسطینیان در قدس اشغالی به دعوت نیروهای ملی و اسلامی، تجمعی در همبستگی با مردم جنین و حمایت از مقاومت و شهدای آن برگزار کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

جوانان فلسطینی در قدس اشغالی به خاطر ساکنان جنین و شهدای آن که جان خود را در راه فلسطین و مقدسات آن فدا می کنند، با وجود تدابیر شدید امنیتی اشغالگران، به دعوت نیروهای ملی و اسلامی، تجمع گسترده ای را در باب العامود در قدس برگزار کردند.
اسامه برهم، یکی از اعضای هيئت اقدام ملی، گفت: "مردم قدس به خوبی می دانند که آنچه در داخل، در الجلیل و فلسطین می گذرد، جرقه ای از قدس است، جوانان قدس در دلشان می گویند، پس از آنچه رخ داده است، بسیار شرم آور است که دست به سینه بایستیم، به خاطر الاقصی و به ویژه شهر قدس و به خاطر تجاوزات و دستگیری های شبانه فلسطینیان در بیت المقدس، که پاسخ اسرائیل به این حضور فلسطینی است".

قدسبه دنبال این تجمع، نیروهای اشغالگر به سرکوب و حمله به شرکت کنندگان مبادرت و تعدادی از اعضای جنبش فتح و فعالان بیت المقدس را دستگیر کردند و زنان و کودکان را مورد ضرب و شتم قرار دادند که منجر به درگیری بین دو طرف شد.

محمد الاطرش یکی از اعضای برجسته جوانان فتح در بیت المقدس گفت: 15 نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی، به دستگیری شماری از فعالان فلسطینی مبادرت کردند. آنها یکی از اعضای منطقه ای جوانان فتح به نام عاهد الرشق، عضو جنبش فتح به نام ناصر عجاج و دیگر جوانان را به بهانه شرکت در این تجمع دستگیر کردند.

محمد الاطرش گفت: آنها به حاکمیت فلسطین در داخل قدس اهمیتی نمی دهند، با وجود این، ما در باب العامود حضور داریم و به یاری خدا در کنار برادرانمان در جنین خواهیم ماند.

شرکت کنندگان تاکید کردند که جنین مرکز مقاومت، نماد پایداری و ایستادگی و دژی تسخیر ناپذیر است که همیشه و در طول تاریخ همچون صخره ای در برابر اشغالگران بوده و صهیونیست ها همواره در برابر مقاومت جنین شکست خورده اند.

شرکت کنندگان در این تجمع تاکید کردند که قدس به تمام شهرهای فلسطین، جنین، حیفا، نابلس، ناصره، الخلیل و غزه وفادار خواهد ماند و پیامش این است که فلسطین علیرغم تلاش‌های اشغالگران برای تقسیم آن، یکپارچه و متحد است.

پربیننده ترین خبرها