بورل: کاهش وابستگی به انرژی روسیه به زمان نیاز دارد

بورل: کاهش وابستگی به انرژی روسیه به زمان نیاز دارد
دوشنبه 22 فروردين 1401 - 22:55

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که کاهش وابستگی به انرژی روسیه به زمان نیاز دارد.

العالم - اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که راهبرد کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه نیازمند زمان است.

وی در ادامه گفت ارتش روسیه اشغال کی‌یف را رها کرده و به دنبال باز استقرار در جنوب و شرق اوکراین است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «چیزی که روی می‌دهد سبب شده تا برای ادامه حمایت انسانی و نظامی اوکراین مصمم‌تر باشیم».

بورل در ادامه سخنانش مدعی شد: «روسیه از طریق جلوگیری از صادرات گندم و نابودی انبارهای غلات، باعث گرسنگی در جهان شده است».

وی گفت بسیار مهم است که به ارتباط با تمام جهان برای مشخص کردن اولویت‌ها در خصوص آینده انرژی بپردازیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز (دوشنبه) پس از سفر به اوکراین در جمع خبرنگاران از تمایل اتحادیه اروپا برای پایان دادن به جنگ اوکراین با توسل به زور و گسترش کمک‌های نظامی به اوکراین خبر داد.

بورل با تأکید بر لزوم گسترش کمک‌های نظامی به اوکراین و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جنگ اوکراین باید در میدان نبرد به پیروزی ختم شود، گفت: «بله، جنگ‌ها در میدان‌های نبرد، پیروز می‌شوند یا به شکست منجر می‌شود. ما درباره گسترش کمک به اوکراین بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد».

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در «لوکزامبورگ» گفت: «شما حالا می‌توانید هرچقدر دوست داشته باشید به کی‌یف سفر کنید. ما دفتر نمایندگی خود را در آن‌جا بازگشایی کردیم».

وی سپس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا سلاح‌هایی را که درخواست کرده است، در اختیار این کشور قرار دهد و تأکید کرد که ظرف چند روز و نه چند هفته پیش رو باید تصمیماتی را برای کمک به اوکراین اتخاذ کنند و اتحادیه اروپا در همین راستا هر آنچه را می‌تواند برای کمک به اوکراین به کار گیرد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به همراه رئیس کمیسیون این اتحادیه روز جمعه هفته گذشته به اوکراین سفر کرده بود، تأکید کرد که هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا دوباره از کی‌یف فعالیت خود را انجام می‌دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها