تظاهرات میلیونی مردم سودان علیه حکومت نظامیان

سه شنبه 23 فروردين 1401 - 12:07

در سالگرد براندازی عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان، مردم در پایتخت این کشور دست به تظاهرات زده و خواستار حکومت غیرنظامی شدند.

العالم- جهان اسلام

از سال 2019 یعنی زمان سقوط عمر البشیر به دست تظاهرات کنندگان سودان تا به امروز، رویدادهای زیادی در این کشور اتفاق افتاده است.

شراکت نیروهای آزادی و تغییر با نیروهای نظامی، وبالی بر گردن مردم سودان نهاد، زیرا تمام شبه نظامیان را وارد خارطوم کرد.

خارطوم درپی پدیده فزاینده غارت و کشتار مسلحانه در خیابان های خود، اکنون بجای غذا به دنبال امنیت می گردد. با وخامت این وضعیت در اکتبر سال گذشته نیروی نظامی بار دیگر بر انقلاب سودان و قانون اساسی آن شورش کرد تا مرحله دیگری برای بازگشت تظاهرات های انقلابی در خیابان های خارطوم و شهرهای دیگر سودان را آغاز کند.

اکنون تظاهرات گسترده یازدهم آوریل علیه کودتای نظامی در شهرهای مختلف سودان آغاز شده و خواستار غیرنظامی شدن حکومت است. در پایتخت سودان معترضان در خیابان شصتم تجمع کردند و بر ادامه تظاهرات با شعارهای سابق خود یعنی "نه با حکومت نظامی مذاکره می کنیم، نه آن را قانونی می دانیم و نه با آن شریک می شویم"، تاکید کردند.

با ادامه فشار مردمی علیه حکومت نظامی، کمیته های مقاومت آغاز به سازماندهی صفوف خود کرده، اختلافات خود را کنار گذاشته و برای مرحله پیش رو با یکدیگر متحد شدند.

گفتنی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان، ساکنان شهرک های مجاور خیابان شصتم برای تظاهرات کنندگان سفره افطاری تهیه کردند.

پربیننده ترین خبرها