محبوبیت بالای ترامپ در ایالت‌های کلیدی آمریکا

محبوبیت بالای ترامپ در ایالت‌های کلیدی آمریکا
سه شنبه 23 فروردين 1401 - 13:34

نتیجه مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها در چهار ایالت کلیدی از محبوبیت بالای ترامپ در بین جمهوری‌خواهان حکایت دارد که می‌تواند در نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره تاثیرگذار باشد.

العالم - آمریکا

بر اساس جمع‌بندی انجام شده از نظرسنجی‌های «مورنینگ کانسالت» در چهار ایالت کلیدی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور همچنان از محبوبیت زیادی در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در این ایالت‌ها که به سوی چرخه انتخابات میان‌دوره‌ای می‌روند، برخوردار است.

بر اساس نظرسنجی‌های مورنینگ کانسالت که در ماه مارس انجام شد، تقریباً از هر پنج رأی‌دهنده جمهوری‌خواه در جورجیا، کارولینای شمالی، اوهایو و پنسیلوانیا، ۴ نفر به ترامپ امتیاز مثبت دادند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، رئیس‌جمهور پیشین در جورجیا (۸۶ درصد) و کارولینای شمالی (۸۷ درصد) نسبت به اوهایو (۸۰ درصد) و پنسیلوانیا (۷۷ درصد) از میزان تایید بیشتری برخوردار بود. رقابت برای ورود به سنا در هر یک از این ایالت‌ها مهم است و ترامپ قصد دارد از یک نامزد حزب جمهوری‌خواه در آن‌ها حمایت کند.

در نظرسنجی‌های مورنینگ کانسالت دستکم ۸۵۵ رای‌دهنده جمهوری‌خواه ثبت‌نام‌شده در هر ایالت از اول تا ۲۰ مارس (۱۰ تا ۲۹ اسفند) مورد بررسی قرار گرفتند. حاشیه خطای هر نظرسنجی حدود ۳.۷ درصد بود.

طبق این گزارش، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نامزدهای مورد حمایت ترامپ در این ایالت‌ها می‌توانند از حمایتی که از رئیس‌جمهور سابق می‌شود، بهره‌ ببرند، حتی با وجود اینکه برخی از حمایت‌های اخیر او موثر نبوده است. اما باید دید تایید ترامپ تا چه اندازه به گزینه‌های او منتقل می‌شود.

طبق نتایج این نظرسنجی‌ها، محبوبیت ترامپ در چهار ایالت مذکور تقریباً بدون تغییر از زمان خروج وی از ریاست‌جمهوری باقی مانده است. نظرسنجی‌ مورنینگ کانسالت همچنین نشان داد که در هر یک از ایالت‌ها، ترامپ نسبت به سایر جمهوری‌خواهان برجسته، مانند «مایک پنس» معاون سابقش، «میچ مک‌کانل» رئیس اقلیت جمهوری‌خواه سنا و «کوین مک‌کارتی» رئیس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به‌طور قاطع در رتبه‌بندی مطلوب‌تر قرار دارد.

رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا روز شنبه در جمع هواداران خود در «سلما» ایالت «کارولینای شمالی» بار دیگر از احتمال شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد. ترامپ از زمان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، بارها از تریبون مختلف از تمایل خود برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سخن به میان آورده اما تاکنون رسماً نامزدی خود را اعلام نکرده است.

اخیراً نتایج یک نظرسنجی نشان داد ترامپ در رقابت‌های فرضی انتخابات ۲۰۲۴، بایدن را شکست خواهد داد. در همین حال، محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین نظرسنجی شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» و موسسه «یوگاو» به پایین‌ترین حد خود رسید. بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت بایدن در اوایل آوریل (ماه میلادی جاری) به ۴۲ درصد کاهش یافته که سی‌بی‌اس نیوز اعلام کرد پایین‌ترین میزان ثبت شده در نظرسنجی این شبکه است. پنجاه و هشت درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که عملکرد وی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را تایید نمی‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها