وزرای خارجه و دفاع ترکیه به فلسطین اشغالی سفر می کنند

وزرای خارجه و دفاع ترکیه به فلسطین اشغالی سفر می کنند
سه شنبه 23 فروردين 1401 - 19:12

روزنامه حریت ترکیه گزارش داد : چاووش اوغلو و خلوصی آکار وزرای امور خارجه و دفاع ترکیه در پایان ماه آوریل به سرزمینهای اشغالی سفر خواهند کرد.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حریت با درج این خبر به نقل از چاووش اوغلو نوشت: از آنجا که تحولات مهمی در روابط با اسرائیل، وجود دارد - ما به اسرائیل سفر خواهیم کرد. طرف فلسطینی نیز از بهبود روابط ترکیه با اسرائیل خرسند است.

چاووش اوغلو بار دیگر تاکید کرد که سفرش به اسرائیل در ماه جاری انجام خواهد شد.

این سفر پیش از این برای سوم آوریل برنامه ریزی شده بود، اکنون علاوه بر موعد انجام این سفر وزیری که قرار بود اوغلو را دراین سفر همراهی کند نیز تغییر کرده است ، به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، وی این بار همراه با وزیر دفاع ترکیه و تا پیش از پایان ماه جاری میلادی به تل آویو می رود.

براساس اعلام ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز پیش از این برای حل اختلافات با رژیم صهیونیستی با همتای اسراییلی خود تلفنی گفت وگو کرده است.

در طول ۱۲ سال گذشته، روابط سیاسی دو کشور به رغم روابط فعال اقتصادی، با تنش مواجه بوده و در برهه هایی قطع نیز شده است.

روابط بین رژیم صهیونیستی با ترکیه در سال ۲۰۱۰ و پس از توقیف کشتی ماوی مرمره در مسیر نوار غزه ،توسط نیروهای نظامی اسرائیل بشدت دچار تنش شد.

در ماه مه ۲۰۱۸، در پی تظاهرات گسترده اعتراضی در نوار غزه در هفتادمین سالگرد اعلام رژیم اشغالگر قدس در سرزمینهای اشغالی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، آنکارا از سفیر اسرائیل در ترکیه خواست این کشور را ترک کند.

روابط دو طرف در ماههای اخیر و به ویژه بعد از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به آنکارا گرم شده است .

ایرنا

پربیننده ترین خبرها