گانتز سخنگوی اتحادیه عرب می‌شود!

گانتز سخنگوی اتحادیه عرب می‌شود!
چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 17:56

"اگر بشار اسد می‌خواهد روابط خود با منطقه و همسایگانش را عادی‌سازی کند و به اتحادیه عرب بازگردد، باید به روابط نظامی خود با دولت ایران پایان دهد". این اظهارات یک مقام سعودی یا اماراتی یا مصری یا مغربی و یا سودانی نیست بلکه اظهارات بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم اسرائیل است که آن را دو روز پیش طی یک کنفرانس مجازی درباره چالش‌های راهبردی پیش روی اسرائیل مطرح کرد.

العالم- کشکول

قبل از هر چیزی بایستی مسئولان کشورهای عربی سازشکار به‌ویژه شخص احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب از گانتز تشکر کنند که مسئولیت توضیح موضع رسمی کشورهای عربی و شرط آنها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و "آغوش عربی" را بر عهده گرفت؛ شرطی که این مسئولان از اعلام صریح آن طفره می‌روند و به نظر می‌رسد این شرط از همان ابتدا دلیل تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب بود.

به رغم اینکه همواره برخی افراد از این اظهارات غافلگیر می‌شوند و اینکه چگونه اسرائیل برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شروط تعیین می‌کند لذا به آنها توصیه می‌شود که اندکی درباره تاریخ روابط میان این کشورهای مرتجع عربی و اسرائیل را بررسی کنند؛ روابطی که از سال‌های پیش میان آنها برقرار است ولی در دوره اخیر از حالت محرمانه به حالت علنی منتقل شده است.

20 سال پیش، اریل شارون "جرات به خرج داد" و از تمایلش برای مشارکت در سران عربی که در سال 2002 در بیروت برگزار شد، گفت و این "جرات" تصادفی ایجاد شد بلکه پشت پرده آن، وجود روابط اسرائیل با بیشتر رژیم‌های عربی بود.

هر روزی که می‌گذرد دلایل واقعی وقوع جنگ علیه سوریه روشن‌تر می‌شود؛ تمام این رژیم‌های مرتجع عربی در راستای خدمت به منافع اسرائیل، سوریه را نابود کرد و اظهارات اخیر وزیر جنگ این رژیم درباره سوریه گواهی بر این مدعاست.

گانتز باید بداند که تنها بعد از بازگشت کشورهای عربی به سوریه، این کشور به اتحادیه عرب بازمی‌گردد. سوریه افتخار بازگشت به اتحادیه عربی، که تحت اوامر وزیر جنگ و پارلمان اسرائیل اقدام می‌کند و به ابزاری برای اسرائیل جهت ویران و نابود کردن کشورهای عربی تبدیل شده است، نمی‌دهد.

پربیننده ترین خبرها