ماکرون دلیل مخالفتش با اتهام نسل کشی در اوکراین را به زلنسکی توضیح داد

ماکرون دلیل مخالفتش با اتهام نسل کشی در اوکراین را به زلنسکی توضیح داد
جمعه 26 فروردين 1401 - 12:05

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با رئیس جمهور اوکراین مجددا تاکید کرد که با استفاده از واژه نسل کشی درباره رویدادهای اوکراین مخالف است.

العالم - اروپا

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز پنج شنبه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین به صورت تلفنی رایزنی کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، ماکرون در این تماس تلفنی گفته با احترام به رویدادهایی که در اوکراین رخ می‌دهد او مخالف استفاده از واژه «نسل کشی» است.

ماکرون در مصاحبه با رادیو «بلئو» فرانسه افزود: من پاسخ مستقیمی به او دادم و گفتم که حقوقدان‌ها و نه سیاستمداران باید مشخص کنند که آیا میتوان از واژه نسل کشی استفاده کرد یا نه. اگر نسل کشی است پس کشورهایی که چنین فکر می‌کنند باید مطابق با کنوانسیونهای بین الملی مداخله کنند. اما من فکر نمی‌کنم که آنها چنین چیزی بخواهند.

رئیس جمهور فرانسه که هم اکنون در کارزار انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است همچنین گفت: یک مساله کمک کردن و مساله دیگر افزایش تنشها با عباراتی است که زیاد معنی ندارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور روسیه را متهم کرد که در حال ارتکاب نسل کشی در اوکراین است. وی این سخنان را در جریان سخنرانی در آیوا در خصوص تلاش‌ها برای مقابله با افزایش قیمت سوخت به دلیل حمله روسیه به اوکراین مطرح کرد.

ماکرون پیش از این در واکنش به استفاده از عبارت نسل کشی در اوکراین از سوی جو بایدن گفته بود، «این روزها از در استفاده از چنین کلماتی محتاط هستم زیرا این دو ملت (روسیه و اوکراین) برادر یکدیگر هستند».

رئیس جمهور فرانسه افزود: «می‌خواهم به تلاش در حد توانم برای توقف جنگ و احیای صلح ادامه دهم. مطمئن نیستم که تشدید لفاظی‌ها، در رسیدن به این هدف کمکی کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها