بایدن به‌طور تلویحی پوتین را به نسل‌کشی متهم کرد!/ تشکر زلنسکی از بایدن به خاطر استفاده از عبارت "نسل کشی"

بایدن به‌طور تلویحی پوتین را به نسل‌کشی متهم کرد!/ تشکر زلنسکی از بایدن به خاطر استفاده از عبارت
چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 07:36

دولت بایدن افزایش شدید قیمت بنزین در ایالات متحده را به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌داند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، طی یک سخنرانی درباره قیمت سوخت به‌طور تلویحی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، را به نسل‌کشی در اوکراین متهم کرد.
بایدن که در ایالت آیوا حضور یافته بود، گفت: «درآمد و خرج خانواده شما، توانایی مالی شما برای پر کردن باک ماشینتان، هیچ کدام نباید ربطی به این مسئله داشته باشد که یک دیکتاتور در آن سر جهان اعلان جنگ می‌کند و دست به نسل‌کشی می‌زند.»
دولت بایدن افزایش شدید قیمت بنزین در ایالات متحده را به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌داند.
بایدن هفته گذشته پوتین را «جنایتکار جنگی» نامید و خواستار محاکمه او به اتهام کشتار غیرنظامیان شد. اما ایالات متحده تاکنون از اطلاق اصطلاح «نسل‌کشی» به آن‌چه نیروهای روس انجام داده‌اند، به خاطر تعاریف دقیق قانونی و نتایج سنگین این اتهام خودداری کرده است.
بایدن پیش از این در پاسخ به سئوال خبرنگاران که آیا کشتار در بوچا به معنای نسل‌کشی است، گفته بود که «نه، من فکر می‌کنم که یک جنایت جنگی است».

اما حالا رئیس جمهور آمریکا در تداوم حملات لفظی‌ به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای نخستین بار او را به "نسل کشی" متهم کرده است.

تشکر زلنسکی از بایدن به خاطر استفاده از عبارت "نسل کشی"

به دنبال سخنان اخیر رییس جمهوری آمریکا علیه پوتین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن همتای آمریکایی خود به خاطر استفاده از عبارت "نسل کشی" در توصیف تهاجم روسیه به اوکراین تشکر کرد.

بنابر گزارش "سی ان ان"، زلنسکی مدعی شد: برای مقابله با بدی، خطاب مستقیم آن با نام درست ضروری است. ما از آمریکا برای کمک‌هایی که تاکنون به اوکراین کرده تشکر می‌کنیم ولی فورا به سلاح‌های سنگین بیشتر برای مقابله با تهاجم روسیه نیاز داریم.

در همین حال دو مقام آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه بسته نظامی دیگری به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص دهد.

آمریکا از ابتدای آغاز به کار دولت بایدن تاکنون بیش از ۲.۴ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین صادر کرده است که شامل بیش از ۱.۷ میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه است.

پربیننده ترین خبرها