برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی با حضور ۶۰ هزار فلسطینی

برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی با حضور ۶۰ هزار فلسطینی
جمعه 26 فروردين 1401 - 16:18

با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی و حملات امروز اشغالگران به مسجدالاقصی، ۶۰ هزار فلسطینی نماز را در این مکان مقدس اقامه کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

اداره اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد که با وجود محدودیت های نظامیان صهیونیست و اقدامات نظامیان اشغالگر علیه نمازگزاران فلسطینی، 60 هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی به جا آوردند.

صحن‌های مسجدالاقصی امروز به صحنه جنگ تبدیل شد و صهونیستها به نمازگزاران روزه دار حمله ور شدند و دهها نفر از آنها را بازداشت کردند.

نزدیک به 200 زخمی بر اثر حمله اشغالگران و 450 نفر بازداشتی، حاصل رویارویی‌های مسجدالاقصی بود که قریب به بیش از شش ساعت تا قبل از ظهر به وقت محلی ادامه یافت.

بمب‌های صویتی و باطوم، گاز فلفل، فحش و ناسزا و ضرب و شتم، از جمله ابزار صهیونیست‌ها برای تخلیه مسجدالاقصی از نمازگزاران بود و این همزمان با محاصره دهها نفر در داخل مسجد القبلی بود.

پس از تخلیه مسجدالاقصی و محاصره برخی در مسجد قبه الصخره، نظامیان تا به دندان مسلح به مصلی القبلی یورش بردند و حاضران در آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سلاح خود را به سوی آنها نشانه گرفتند و آنها را مجبور به خروج به صحن باب المغاربه کردند و سپس به بازداشتگاهها انتقال دادند.

دهها تلفن همراه بازداشت شدگان توقیف و مدارک آنها مصادره شد.

فراس الجبرینی از وکلای فلسطین گفت: قریب به 450 نفر بازداشت شده‌اند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: به کادر ما حمله شد و در امر امداد رسانی ما به زخمی شدگان اخلال ایجاد شد. آمبولانس های ما و کادر ما هدف حمله قرار گرفتند.

کارکنان اوقاف فلسطین هم اعلام کردند که این کارکنان هدف ضرب و شتم قرار گرفتند وبرخی از آنها از ناحیه سر زخمی شدند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها