مقدونیه شش دیپلمات دیگر روسیه را اخراج کرد

مقدونیه شش دیپلمات دیگر روسیه را اخراج کرد
جمعه 26 فروردين 1401 - 17:05

وزارت خارجه مقدونیه شمالی اعلام کرد که شش دیپلمات روس را عنصر نامطلوب تشخیص داده و باید خاک این کشور را ترک کنند.

العالم - اروپا

وزارت خارجه جمهوری مقدونیه شمالی روز جمعه اعلام کرد که شش دیپلمات سفارت روسیه در این کشور را عنصر نامطلوب تشخیص داده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، امروز «سرگئی بازدنیکین» سفیر مسکو در مقدونیه شمالی به وزارت خارجه این کشور احضار و یادداشتی به وی تحویل داده شده است که براساس آن شش دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرده‌اند.

مقدونیه شمالی پیش از این نیز 5 دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج کرده بود.

براساس این گزارش، به سفیر روسیه گفته شده است که این شش دیپلمات در فعالیتهایی دخیل هستند که برخلاف کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک است و باید خاک مقدونیه شمالی را طی 5 روز آینده ترک کنند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام مقدونیه شمالی گفته است که روسیه پاسخی مناسب به این اقدام خواهد داد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای اروپایی در اقدامی هماهنگ در حال افزایش فشارهای سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک علیه روسیه هستند که بخشی از آن اخراج دیپلماتهای روسی از پایتختهای اروپایی است.

روسیه در اقدامی متقابل شماری از دیپلماتهای اروپایی را از مسکو اخراج کرده است.

مقدونیه در فروردین 1399 رسما به سازمان ناتو پیوست. آمریکا و متحدانش در اروپا از عضویت مقدونیه شمالی در ناتو به عنوان بخشی از اقدامات هماهنگ برای جلوگیری از نفوذ روسیه و چین در منطقه بالکان حمایت کرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها