روسیه 18 کارمند اتحادیه اروپا را اخراج کرد

روسیه 18 کارمند اتحادیه اروپا را اخراج کرد
جمعه 26 فروردين 1401 - 21:49

وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اقدامی متقابل، 18 کارمند در نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو را عناصر نامطلوب اعلام کرده است.

العالم - اروپا

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تصمیم گرفته در اقدامی متقابل تا 18 کارمند در نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو را اخراج کند.

به گزارش «راشاتودی»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود گفت که روز جمعه «ماکوس ادیگیر» ریاست نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه را احضار کرده و اعتراض شدید خود به تصمیم غیرقابل قبول اتحادیه اروپا در اخراج 19 نفر از اعضای نمایندگی روسیه در اتحادیه اروپا را ابراز داشت.

وزارت خارجه روسیه، اتحادیه اروپا را مسئول نابودی سیستماتیک ساختار گفت‌وگو و همکاری دو جانبه‌ای که طی چند دهه ساخته شوده بود، اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه بر ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به کنوانسیون وین درباره روابط بین‌الملل تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «در واکنش به گام‌های غیردوستانه اتحادیه اروپا، 18 کارمند در نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه، عناصر نامطلوب توصیف شده و باید در سریعترین زمان ممکن، اراضی روسیه را ترک کنند».

وزارت خارجه جمهوری مقدونیه شمالی روز جمعه اعلام کرد که شش دیپلمات سفارت روسیه در این کشور را عنصر نامطلوب تشخیص داده است.

امروز «سرگئی بازدنیکین» سفیر مسکو در مقدونیه شمالی به وزارت خارجه این کشور احضار و یادداشتی به وی تحویل داده شده است که براساس آن شش دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرده‌اند.

مقدونیه شمالی پیش از این نیز 5 دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج کرده بود.

براساس این گزارش، به سفیر روسیه گفته شده است که این شش دیپلمات در فعالیتهایی دخیل هستند که برخلاف کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک است و باید خاک مقدونیه شمالی را طی 5 روز آینده ترک کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها