روسیه: تل آویو ، نوار غزه را به زندان زیر آسمان باز تبدیل کرده است

روسیه: تل آویو ، نوار غزه را به زندان زیر آسمان باز تبدیل کرده است
شنبه 27 فروردين 1401 - 04:23

وزارت خارجه روسیه روز جمعه از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین انتقاد کرد و گفت تل آویو غزه را به "زندانی زیر آسمان باز" تبدیل کرده است.

العالم-اروپا

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نوار غزه اساساً به یک «زندان روباز» تبدیل شده است که دو میلیون نفر ساکن آن برای تقریباً ۱۴ سال در شرایط محاصره دریایی، هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی برای زنده ماندن تلاش می کنند.

این وزارتخانه در توضیح اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره رای به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) که رژیم صهیونیستی از آن حمایت کرد، گفت که تل آویو از وضعیت اطراف اوکراین برای منحرف کردن توجهات از مشکل فلسطین استفاده می کند.

طبق گزارش آناتولی، دولت رژیم صهیونیستی برخلاف تصمیمات متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، به اشغال غیرقانونی و «الحاق خزنده» سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد که در نتیجه آن بیش از ۲.۵ میلیون فلسطینی در کرانه باختری رود اردن در مناطق دور افتاده ای زندگی می کنند که عملا از جهان خارج جدا افتاده اند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که مسیر رژیم صهیونیستی برای حفظ طولانی‌ترین اشغال پس از جنگ جهانی دوم با رضایت ضمنی کشورهای غربی و حمایت آشکار آمریکا اجرا می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها