هشدار صنعا درخصوص فروپاشی آتش‌بس

شنبه 27 فروردين 1401 - 11:20

محافل یمنی در صنعا نسبت به فروپاشی و شکست آتش‌بس در این کشور، در صورت ادامه نقض آن توسط ائتلاف متجاوز هشدار داده‌اند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، محافل یمنی بارها درخصوص شکست آتش‌بسی که چند روز پیش سازمان ملل آن را اعلام کرد، هشدار داده‌اند.

"حسین العزی" معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توییتی نوشت: اقدامات ائتلاف سعودی در نقض آتش‌بس رو به افزایش هستند و آخرین آنها پیشروی گسترده به سمت پایگاه‌های نیروهای ما در مأرب بود. او افزود: تاکنون اجازه داده نشده هیچ پروازی به مقصد فرودگاه بین‌المللی صنعاء انجام شود و کشتی‌ها مصادره شده و پس از بازرسی و اعطای مجوز بین‌المللی به ساحل جیزان هدایت می‌شوند. معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن افزود: تمامی این زورگویی‌ها در سایه آتش‌بسی که کل جهان از آن استقبال کردند، انجام می‌شوند، در واقع ما با دشمنانی مواجه هستیم که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

"ضیف الله الشامی" سخنگوی دولت نجات ملی نیز تأکید کرد آتش‌بس در مسیر فروپاشی است و تعامل غیرسازنده ائتلاف متجاوز با آتش‌بس و تحرکات آمریکا در دریای سرخ خوانشی تاریک از این آتش‌بس می‌دهد.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله یمن نیز در توییتی نوشت: تحرکات آمریکا در دریای سرخ در سایه آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن با ادعای واشنگتن درباره حمایت از آتش‌بس در یمن مغایرت دارد و تنها تلاشی در جهت تقویت تجاوز و محاصره یمن است.

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه از تشکیل نیروی جدیدی برای گشت‌زنی در دریای سرخ خبر داد و اعلام کرد کشتی "یو اس اس ماونت ویتنی" که قبلا جزو ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در آفریقا و اروپا بود نیز به این نیروی جدید ملحق خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها