شبِ درخشش طارمی در لیگ پرتغال و پاسخ سخت او به منتقدان/ پورتو با ستاره ایرانی به جام قهرمانی نزدیک شد

شبِ درخشش طارمی در لیگ پرتغال و پاسخ سخت او به منتقدان/ پورتو با ستاره ایرانی به جام قهرمانی نزدیک شد
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 07:27

تیم فوتبال پورتو در شبِ فراموش نشدنی ستاره ایرانی خود برابر پورتیموننزه به برتری قاطع هفت بر صفر رسید و یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ برتر پرتغال نزدیک‌تر شد.

العالم ـ اروپا

بامداد یکشنبه در یکی از مهم ترین دیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال پرتغال، تیم پورتو که مهدی طارمی مهاجم ایرانی را در اختیار دارد در ورزشگاه خانگی خود (دراگو) به مصاف تیم بحران‌زده پورتیموننزه رفت که موفق شد با نتیجه پر گل هفت بر صفر حریفش را شکست دهد تا یک گام دیگر به قهرمانی در پرتغال نزدیک شود.

طارمی در ترکیب اصلی پورتو به میدان رفت و پس از ارائه عملکردی بی نظیر و به ثمر رساندن سه گل، در دقیقه ۶۴ تعویض شد. طارمی در این دیدار سه گل زد و یک پاس‌ گل داد تا جواب سختی به ادعاهای رسانه وابسته به باشگاه اسپورتینگ بدهد که از نحوه بازی‌ او و سرنگون شدنش در محوطه جریمه حریفان انتقاد کرده بود.

پیام نیازمند دروازه‌بان ایرانی پورتیموننزه نیز از ابتدا درون دروازه تیمش در این دیدار قرار گرفت و بسیار ضعیف نشان داد.او که رکورددار کلین‌شیت‌ در لیگ ایران است در این دیدار هفت گل دریافت‌ کرد.

پورتو از ابتدا بازی هجومی را در دستور کار قرار داد تا اینکه طارمی در دقیقه ۱۹ پس از ارسال توپ از جناح چپ با ضربه‌ای محکم دروازه نیازمند را باز کرد.

در دقیقه ۲۹ بار دیگر پورتو به گل رسید و این‌بار طارمی در نقش گل‌ساز ظاهر شد. در این دقیقه پس از ارسال توپ از روی نقطه کرنر از جناح راست، طارمی در شلوغی محوطه جریمه صاحب توپ شد و پاس در عرض او به گروویچ رسید تا او به ساده ترین شکل ممکن گل دوم پورتو را به ثمر برساند.

طارمی در دقیقه ۳۳ اینبار از روی نقطه پنالتی برای دومین بار دروازه پیام نیازمند را باز کرد اما این گل پایان کار مهاجم ایرانی در بازی امشب نبود. هر چند پورتو یک بار در دقیقه ۴۰ توسط اوانیلسون برای چهارمین بار گلزنی کرد تا بازی در نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم یاران طارمی باز هم همین روند را پیش گرفتند و در اولین دقیقه از نیمه دوم طارمی روی ارسال ویرا از سمت راست، با ضربه سر دروازه نیازمند را باز کرد تا در این دیدار هت‌تریک کرده باشد.

در دقیقه ۵۵ نیز په‌په مدافع سابق رئال مادرید دروازه پورتیموننزه را باز کرد. در دقیقه ۶۰ نیز اوانیلسون برای هفتمین بار دروازه تیم میهمان را باز کرد تا بدین شکل شب تلخ پیام نیازمند و یاران تکمیل شده باشد.

پورتو با این نتیجه ۸۲ امتیازی شد و با اختلاف امتیاز ۹ نسبت به تیم دوم یعنی اسپورتینگ و البته یک بازی بیشتر یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شد.

پورتیموننزه نیز با ۳۲ امتیاز رده دوازدهم لیگ ۱۸ تیمی پرتغال قرار دارد.

پاسخ طارمی به توهین باشگاه اسپورتینگ

پیش از این بازی، باشگاه اسپورتینگ لیسبون با انتشار مطلبی توهین آمیز در سایت رسمی خود، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال را به باد انتقاد گرفت و از عبارت‌های توهین آمیز و حتی نژاد پرستانه در بیانیه خود استفاده کرد.

در این مطلب که با هدف تخریب طارمی به خاطر گرفتن پنالتی‌ها در لیگ پرتغال صادر شده، از مهاجم ایرانی پورتو با عناوینی تحت عنوان «مار افسونگر»، «جاعل و متقلب» و «کلاهبردار» یاد شده بود که از یک «سیرک» می‌آید! این بیانیه حتی ایران و فوتبال کشورمان را هم هدف گرفته بود.

در بخشی از مطلب منتشر شده در سایت رسمی باشگاه اسپورتینگ لیسبون آمده بود که پورتو از طارمی به عنوان بهترین هنرمند استقبال کرد، یک مار افسونگر و خوش خط و خال؛ این مهاجم همیشه آماده اجرای حقه‌های سیرک است!

حالا طارمی با درخشش خود در بازی دیشب مقابل تیم پورتیموننزه و به ثمر رساندن سه گل و ارایه یک پاس گل، حسابی درخشید و پاسخ سختی به منتقدان و توهین باشگاه اسپورتینگ لیسبون داد.

پربیننده ترین خبرها