اظهارات عجیب سفیر ترکیه در آمریکا: اسرائیل و ترکیه با تهدیدهای منطقه‌ای مشابه مواجه هستند!

اظهارات عجیب سفیر ترکیه در آمریکا: اسرائیل و ترکیه با تهدیدهای منطقه‌ای مشابه مواجه هستند!
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 08:14

به ادعای سفیر ترکیه در واشینگتن، رژیم صهیونیستی و ترکیه با تهدیدهای منطقه‌ای مشابهی روبرو هستند.

العالم - ترکیه

به نقل از آسوشیتدپرس، حسن مراد مرجان با انتشار مقاله‌ای در نشریه «ترکی اسکوپ»، وابسته به مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه «دایان» رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم همکاری‌های امنیتی و انرژی ترکیه و رژیم صهیونیستی مدعی شد «هر دو با تهدیدهای خبیثانه مشابهی از طرف بازیگران منطقه‌ای مواجه هستند».

این دیپلمات ارشد ترکیه یکی از موسسان حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه است و روابط نزدیکی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور دارد.

وی صراحتا نامی از ایران نبرد، اما برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و عرب‌زبان این سخنان را اشاره تلویحی سفیر ترکیه در واشینگتن به ایران عنوان کرده‌اند. او در سال ۲۰۰۸ صراحتا مدعی شده بود که برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای ترکیه است.

وی در مقاله خود با عنوان «باید خوشبینی حاکم شود»، همچنین بر لزوم همکاری‌های رژیم صهیونیستی و ترکیه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد و گفت که «بازیگران بدخواه منطقه‌ای» تعامل بین آنها را تهدید می‌کنند.

وی نوشت: «همکاری‌های متعارف برای اموری خاص و مقابله با تهدیدها یا اهدافی است که تاریخ انقضا دارد؛ اما آنها بجز همسایگی، تاریخ و آینده مشترکی نیز دارند.»

طی ماه‌های گذشته روابط آنکارا و رژیم صهیونیستی بهبود یافته و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی ماه گذشته به آنکارا سفر کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز از سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور در آینده نزدیک خبر داده است.

پربیننده ترین خبرها