همزمان با یورش اشغالگران به مسجد الاقصی؛

افطاری رئیس رژیم صهیونیستی برای سفرای کشورهای سازشکار!

افطاری رئیس رژیم صهیونیستی برای سفرای کشورهای سازشکار!
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 17:02

سفرای کشورهای عربی بر سر سفره افطار رئیس جمهور صهیونیسم می نشینند، در حالی که نیک می دانند و شاهد حمله شدید نیروهای اشغالگر به نمازگزاران در مسجد الاقصی، دستگیری صدها تن و زخمی شدن ده ها نفر هستند. این عادی سازی روابط با اسرائیل نیست، بلکه خیانت به فلسطین و اسلام است.

العالم - فلسطین

در حالی که در سراسر جهان اسلام، وحشیگری اسرائیل و حمله نیروهای اشغالگر به نمازگزاران مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را محکوم کردند و شهرک نشینان عمداً به مسجد الاقصی هجوم بردند و حرمت صحن های مقدس آن را زیر پا گذاشتند تا احساسات مسلمانان را تحریک کنند، سفیران مصر، اردن، بحرین، امارات متحده عربی، مراکش، ترکیه و برخی دیگر بر سر میز افطاری اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی اشغالگر نشستند.

هرتزوگ در زمینی وقفی متعلق به مسیحیان ارتدوکس، در بیت المقدس زندگی می کند.

مصیبت عظمی این است که مهمانی افطار هرتزوگ همزمان با شب فراخوان یهودیان برای ذبح قربانی بود. یهودیان به مناسبت عید پسح که از روز شنبه آغاز شد، برای ذبح قربانی در صحن های مقدس مسجد الاقصی فراخوان دادند.

شایان ذکر است غیر از سفیران مذکور، اعضای کنست عرب از جمله منصور عباس و مازن غانم از فهرست اتحاد عربی - یعنی جناح جنوبی جنبش اسلامی در داخل سرزمین های فلسطین - به همراه ائمه جماعت، شهرداران، اعضای شورا و تعدادی از شخصیت های فلسطینی از داخل سرزمین های اشغالی به اصطلاح 1948، و نیز نمایندگان قاتلان و مجریان هتک حرمت مسجد الاقصی (یعنی نمایندگان ارتش اشغالگر و پلیس اسرائیل) شرکت کردند.

به عبارت دیگر، کشورهای سازشکار و جنایتکاران بر سر یک میز جمع شدند و توافق کردند که هیچ گونه ذبح قربانی و هتک حرمت به مسجد الاقصی صورت نگیرد. این اقدام، تنها عادی سازی نیست، بلکه مشارکت در جنایت است.

هرتزوگ بر حفظ وضعیت موجود در قدس اشغالی، تاکید و تصریح کرد اینکه برخی نیت کرده اند مراسم (ذبح قربانی ) در مسجد القصی انجام دهند، فقط گفته نشریات دروغین است.

علی رغم این گفته های هرتزوگ، بر همگان واضح است که نمی توان به صهیونیست ها اعتماد کرد. این مطلب را خطیب و سخنران مسجد الاقصی "شیخ عکرمه صبری" نیز بیان کرد و نسبت به خیانت به مردم هشدار داد.

وی خواستار هوشیاری درباره مکر و حیله اشغالگران و تکرار حملات آنها شد که از روز جمعه گذشته در مسجد الاقصی آغازگردید و در همه روزهای هفته ادامه یافت. شیخ صبری گفت که رژیم اشغالگر می خواهد با اقدام خود در روز جمعه، تعداد نمازگزاران را کاهش دهد و آنها را از مقاومت در برابر شهرک نشینانی بازدارد تا فلسطینیان از هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی جلوگیری نکنند.

واعظ مسجد الاقصی هشدار داد که عید موسوم به «عید پاک» اشغالگران، تا چند روز ادامه دارد و همه باید در این مدت هوشیار باشند تا با خیانت اشغالگران، غافلگیر نشوند.

وی تاکید کرد: اشغالگران نمی توانند مردم ما را بترساند و آنها را از دفاع از مسجد الاقصی منصرف کنند؛ آنچه دیروز جمعه رخ داد یک جنایت از پیش برنامه ریزی شده و یک روش جنایتکارانه است که مانع از حضور مسلمانان در مسجد الاقصی، و اعتکاف در آن نمی شود.

سازشکاران باید بدانند که قدس یتیم نیست و همه مسلمانان جهان از آن حمایت می کنند و ارادت آنها به مسجد الاقصی در تاریخ به یادگار خواهد ماند همانطور که تاریخ، استواری مردم فلسطین و دفاعشان از مقدسات اسلامی را به خاطر خواهد سپرد. سازشکاران در مهمانی افطارف بر سر میز فردی صهیونیست نشسته بودند، که سال ها در تیپ اطلاعاتی ارتش اشغالگر بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها