بغداد کاردار سفارت سوئد را به دلیل اهانت به قرآن فراخواند

بغداد کاردار سفارت سوئد را به دلیل اهانت به قرآن فراخواند
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 17:11

وزارت خارجه عراق، کاردار سفارت سوئد را به دلیل اهانت به قرآن فراخواند.

العالم- عراق

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، امروز (یکشنبه، ۱۷ آوریل)، از فراخواندن کاردار سفارت سوئد در بغداد خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی گفت: وزارت خارجه، کاردار سفارت سوئد در بغداد را فراخواند و مراتب اعتراض دولت عراق به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم را به وی ابلاغ کرد.

به اعلام رسانه‌های سوئد، پنجشنبه پیش قرار بود «راسموس پالودان» رهبر حزب راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارکی - سوئدی با عنوان «خط سخت»، به همراه حامیان او یک تجمع برگزار کنند و طبق قرار قبلی قرآن را آتش بزنند ولی پیش از شروع تجمع، درگیری صورت گرفت.

این درگیری که در شهر لینکوپینگ واقع در سواحل شرقی سوئد صورت گرفت، منجر به مجروح شدن سه پلیس و بازداشت دو نفر از معترضان در روز پنجشنبه پیش شد.

روز جمعه نیز در پی درگیری میان پلیس و معترضان در پی تجمع جنبش ضد مهاجرتی و ضد اسلامی "Straam Corse" به رهبری راسموس پالودان در شهر اوربرو سوئد، هفت نیروی زخمی شدند.

شهریور سال ۹۹ نیز درگیری‌های مشابهی در شهر مالموی سوئد رخ داد و در پی آتش‌زدن یک نسخه از قرآن از سوی این گروه، ناآرامی‌ها و درگیری‌های خیابانی آغاز شد. پالودان که حزب او سابقه سوزندان قرآن در کپنهاگ، پایتخت دانمارک را دارد، در آن زمان هدف از اجرای چنین اقدامی را بیدار کردن مردم سوئد دانست.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، روز گذشته به تجمع اعتراض‌آمیز در شهر لینکوپینگ در سواحل شرقی سوئد در روز پنجشنبه پیش، که قرار بود در آن قرآن سوزانده شود، واکنش نشان داد و از دولت عراق خواست تا نماینده این کشور در بغداد را فراخواند و اعتراض خود را به آن ابلاغ کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها