عذرخواهی از مرجعیت، سرانجام شخصیتی که فضای عراق را یک شبه به هم ریخت!

عذرخواهی از مرجعیت، سرانجام شخصیتی که فضای عراق را یک شبه به هم ریخت!
دوشنبه 8 فروردين 1401 - 16:21

«نایف کردستانی» از شخصیت‌های همسو با حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی، با عذرخواهی از آیت الله سیستانی مرجعیت عالیقدر دینی عراق مدعی شد که حساب او در توئیتر هک شده بود و بعد از بازیابی آن، مطلب اهانت آمیز منتشر شده در آن علیه مرجعیت عالی دینی را حذف کرده است.

العالم - عراق

«نایف کردستانی» از شخصیت‌های همسو با حزب دموکرات کردستان عراق امروز دوشنبه درتوئیتی نوشت: از مقام مرجعیت آیت الله سیستانی به خاطر سوء برداشت درخصوص مرجعیت عذرخواهی می کنم و مطلب منتشر شده حذف شده است و عذرخواهی می کنم.

وی در توئیت دیگری نیز در این ارتباط نوشت: برادران عزیز حساب شخصی من هک شد و اندکی قبل آن را بازیابی کردم و من مسئول محتوای توئیت های منتشر شده درباره مرجعیت نیستم.


نایف کردستانی افزود: من از اینجا بار دیگر از مرجعیت دینی در نجف عذر می خواهم و مرجعیت خط قرمز است.

در توئیت منتشر شده در حساب نایف کردستانی در توئیتر که وی اکنون مدعی هک شدن آن است، به مرجعیت عالی دینی عراق اهانت شده و آمده بود: «من با مرجعیت عربی از [تبار] اهل بیت موافق هستم، نه با مرجعیت هندی، فارسی و افغان که سیّد نیستند، حتی اگر عمامه سیاه بر سر داشته باشند.»

در پی این مطلب اهانت آمیز به ساحت مرجعیت عالی دینی عراق بود که موج واکنش ها و محکومیت ها به آن در عراق به راه افتاد و مردم خشمگین نیمه شب یکشنبه به خیابان‌های بغداد آمدند و معترضان مقر حزب دموکرات را در منطقه «الکراده» بغداد به آتش کشیدند.



طرفداران جنبش‌های النجباء و کتائب سیدالشهدا نیز با حمل پرچم‌هایی در اعتراض به اهانت به مراجع تقلید، مقابل مقر بارزانی‌ها تجمع کردند و براساس گزارش ها، شهروندان خشمگین را به خویشتنداری دعوت می کردند.

همزمان، هشتگ « #الا_السید_المرجع » (به جز سید مرجع) با اشاره به عدم تحمل به عبور از خط قرمز شیعیان در جسارت به مراجع تقلید در شبکه‌های اجتماعی عراق داغ شد و در صدر ترندهای بامداد دوشنبه نشست.

تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز شماره تماس نایف کردستانی معروف به «نایف گرگری» را در صفحات و گروه‌های متعدد به اشتراک گذاشتند.

برخی کانال‌های نزدیک به گروه‌های مقاومت عراق این جمله شهید ابومهدی المهندس را انعکاس دادند که گفته بود: «همه تیپ‌های الحشد الشعبی در اختیار مرجعیت است و دست‌هایی که به حریم آیت الله سیستانی دراز شود را قطع خواهیم کرد.»

پس از آن خانم «اخلاص صباح الدلیمی» نماینده حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق به نمایندگی از این حزب در بیانیه‌ای، از نایف کردستانی اظهار برائت و توئیت موهن او را محکوم کرد.

در این بیانیه ادعا شد که نایف کردستانی «هیچ رابطه یا وابستگی به حزب دموکرات کردستان نه از دور و نه از نزدیک ندارد و توئیت او صرفا نظر شخصی خود او است».

در همین حال، کانال صابرین نیوز با به اشتراک گذاشتن لینکی از یک توئیت پیشین نایف کردستانی، اعلام کرد که او عضو هیات کردی در مذاکرات ائتلاف سه گانه پارلمانی بوده است.

تصویر او نیز در یکی از تجمع‌های حزبی در کنار مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و عضو برجسته دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان و نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و معاون رئیس حزب دموکرات کردستان نیز در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها چرخانده شد که به گفته فعالان اجتماعی، حاکی از ارتباطات نایف کردستانی با رهبران حزب دمکرات کردستان برخلاف ادعای مطرح شده در بیانیه این حزب است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها