شورای امنیت برای بررسی درگیری‌ها در قدس جلسه برگزار می کند

شورای امنیت برای بررسی درگیری‌ها در قدس جلسه برگزار می کند
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 21:50

منابع خبری گزارش داده‌اند شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی درگیری‌های اخیر در قدس اشغالی تشکیل جلسه خواهد داد.

العالم - آمریکا

منابع خبری گزارش داده‌اند که شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا (سه‌شنبه) برای بررسی درگیری‌های اخیر در قدس اشغالی تشکیل جلسه خواهد داد.

حملات و یورش‌های نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی که از جمعه آغاز شده تا امروز (دوشنبه) ادامه داشته است. بامداد امروز نیز شهرک‌نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر قدس به این مسجد یورش بردند.

هزاران فلسطینی در سرزمین‌های مختلف اشغالی روزها است که علیه اشغالگری قیام کرده‌اند؛ حالا اشغالگران با افزایش تدابیر امنیتی و تعداد نظامیان خود، به دنبال تامین امنیت شهرک‌نشینان و تداوم یورش‌ها به مسجد الاقصی هستند.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکونت دارند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در درگیری های بامداد امروز (دوشنبه) و یورش صهیونیست ها به مناطق مختلف کرانه باختری ۱۲ فلسطینی زخمی شدند.

در درگیری دیروز (یکشنبه) نیز فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در نزدیکی مسجدالاقصی در قدس اشغالی نیز ۱۵ فلسطینی و ۵ شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (26 فروردین ماه 1401) به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی یورش بردند. هلال احمر فلسطین بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها تنها تا روز شنبه حکایت دارد.

پربیننده ترین خبرها