انتقاد شیخ نعیم قاسم از سازشکاران عربی/ حزب الله تا آزادی کامل، در کنار مردم فلسطین است

انتقاد شیخ نعیم قاسم از سازشکاران عربی/ حزب الله تا آزادی کامل، در کنار مردم فلسطین است
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 19:47

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با انتقاد از سکوت کشورهای سازشکار عربی در برابر جنایات صهیونیست‌ها، تأکید کرد که کشورهای ابرقدرت نیز همدست تل‌آوبو هستند.

العالم ـ لبنان

شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز دوشنبه در مراسم سالگرد روز اسیر فلسطینی در بیروت اظهار داشت: وجدان انسانی و سازمان‌‌های مدافع حقوق بشر کجاست که افزون بر 4 دهه است که هزاران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر محبوس شذه‌اند؟!
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: کشورهای ابرقدرت و آن دسته از کشورهایی که در مدار آنها قرار دارند، به مسائل و اتفاقاتی که اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی در معرض آنها هستند، اهمیتی نمی‌دهند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: کسی که شعار حمایت از فلسطین سر می‌دهد بایستی در مقاومت شریک باشد.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: کشورهای سازشکار فاقد حداقل احساسات انسانی در مقابل آلام فلسطینیان هستند.

وی گفت: این کشورها هیچ اهمیتی برای اسرای فلسطینی قائل نیستند، بلکه در سرپوش گذاشتن بر [جنایات] رژیم صهیونیستی، همچنان همدست این رژیم هستند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه، «مردم فلسطین در میدان [نبرد] تنها نیستند»، تأکید کرد، به رژیم های سازشکار نیز هیچ امیدی نیست.

شیخ نعیم قاسم گفت: «آیا عقلانی است که امارات، عید یهودی پسح را به سران اسرائیل تبریک بگوید، ولی هیچ توجهی به کسانی نداشته باشد که علیه این [رژیم] ظالم فریاد برآورده‌اند؟».

معاون دبیر کل حزب الله تأکید کرد که «آیا این عادی‌سازی روابط بین عربستان و اسرائیل و هماهنگی امنیتی بین بحرین و تل‌آویو عقلانی است؟».

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه اسرای فلسطینی با جهاد و صبر، به عزم و اراده ملت فلسطین کمک می‌کنند، تصریح کرد، مردم فلسطین باور داشته باشند که تنها نیستند، بلکه تمامی نیروهای مقاومت در منطقه با آنان است.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای سازشکار عرب، نه مسلمان هستند، نه عرب، خاطر نشان کرد: «این کشورها باید دستکم از منظر عربی، اسلامی یا حتی انسانی، از فلسطین حمایت می‌کردند. خوب است که اذناب صهیونیستها در منطقه رسوا می‌شوند».

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه این کشورها، پیش از اینکه روابط خود را عادی کنند، فلسطین را خفه کرده‌اند، گفت: «بدون سلاح، نمی‌توان به فلسطین کمک کرد. لذا مقاومت به ویژه مقاومت نظامی باید مد نظر قرار گیرد».

شیخ نعیم قاسم حضرت امام خمینی (ره) را الگوی عملی کمک به فلسطین دانست و عنوان کرد: «ایشان پیش از هر چیز، سفارت رژیم صهیونیستی را در ایران بستند و سفارت فلسطین را باز کردند. حزب الله نیز در کنار مردم و مقاومت فلسطین تا خاک این کشور به صورت کامل آزاد شود».

حملات و یورش‌های نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی که از جمعه آغاز شده تا امروز ادامه داشته است. نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست امروز (دوشنبه) دوباره به مسجد الاقصی تعرض کرده و نمازگزاران فلسطینی را از این مسجد بیرون راندند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در درگیری های بامداد امروز (دوشنبه) و یورش صهیونیست ها به مناطق مختلف کرانه باختری ۱۲ فلسطینی زخمی شدند.

در درگیری دیروز (یکشنبه) فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در نزدیکی مسجدالاقصی در قدس اشغالی نیز ۱۵ فلسطینی و ۵ شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (26 فروردین ماه 1401) به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی یورش بردند. هلال احمر فلسطین بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها تا روز شنبه حکایت دارد.

پربیننده ترین خبرها