هتک قرآن کریم در سوئد؛ نفرت پراکنی به نام آزادی بیان

هتک قرآن کریم در سوئد؛ نفرت پراکنی به نام آزادی بیان
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 23:06

توهین به نمادهای مسلمانان، از جمله قرآن کریم، در غربِ مدعی تمدن و عقلانیت، بی‌سابقه نیست ولی موضوع غافلگیرکننده درخصوص جنایت سوزاندن نسخه‌ای از قرآن، که توسط راسموس پارلودان، سیاستمدار افراطی دانمارکی در پنجشنبه گذشته در جنوب سوئد انجام شد، حضور گسترده پلیس سوئد در صحنه جنایت بود که مسئولیت محافظت از این نژادپرست را بر عهده داشت.

العالم- کشکول

چیزی که خشم مسلمانان را برانگیخته، این است که نژادپرست پالودان به همراهی عناصری از پلیس به محل جنایت می‌آید و بدون هرگونه اقدام و اعتراض پلیس، اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم می‌کند. نکته مهم این است که پالودان معمولا مناطقی را انتخاب می‌کند که مسلمانان در انجا حضوری پررنگ دارند تا بدین ترتیب خشم انها را برانگیخته و آنها را وارد به واکنش کند و احزاب و طرف‌های راستگرا هم از این واکنش، برای تحریک عمومی در سوئد علیه مسلمانان بهره‌برداری کنند.

هر کسی که موضوع جنایت پالودان را رصد می‌کند اذعان دارد که درک چنین رفتار پلیس در تعامل با این نژادپرست در داخل منطقه مسلمان‌نشین دشوار است. پلس مدعی است که این جنایت صرفا نوعی آزادی بیان است.

شکی نیست که این اقدام عملی شنیع و دامن زدن به کینه و نفرت جهت منفجر کردن جامعه سوئد است و تنها کسی دست به چنین جنایتی می‌زند که مورد حمایت و یا تحت فشار احزاب خاصی است و از بیماری روانی رنج می‌برد.

احتمال زیاد وجود دارد که یک گروهی درصدد توهین به مسلمانان در اروپا و معرفی آنها به عنوان تندرو، خشونت‌طلب و غیرمتمدن است و این گروه قطعا صهیونیسم جهانی است که ساز و کار خود را از طریق تندروها مانند پالودان پیاده می‌کند؛ افرادی که حاضر هستند منافع ملت‌های اروپایی را قربانی منافع صهیونیسم کنند.

بیشتر کارشناسان معتقدند که به منظور پایان دادن به اقدامات نژادپرستانه بایستی از طریق کشورهای مسلمان به دولت سوئد فشار آورد یعنی سفرای سوئد در این کشورها را احضار و مراتب اعتراض شدید خود را به اطلاع آنها برسانند و این هشدار را بدهند که ادامه چنین اقدامات مجرمانه پیامدهایی بر روابط میان سوئد و کشورهای اسلامی خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها