پاکستان خطاب به سوئد: جلوی اسلام‌ستیزی را بگیرید

پاکستان خطاب به سوئد: جلوی اسلام‌ستیزی را بگیرید
سه شنبه 30 فروردين 1401 - 00:12

وزارت امور خارجه پاکستان هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و همچنین اظهارات ضداسلامی در هلند را به شدت محکوم و برخورد قاطع این کشورها با اقدامات توهین آمیز علیه جهان اسلام و احترام به احساسات ملت‌های مسلمان را مطالبه کرد.

العالم-جهان اسلام

وزارت امور خارجه این کشور دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای تشدید اسلام هراسی در غرب از جمله بی‌حرمتی به کتاب مقدس مسلمانان قرآن کریم و همزمان اظهارات توهین آمیز یک سیاستمدار هلندی در حمله به اسلام در ایام ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات شنیع اسلام هراسانه و تحریک آمیز، هدفی جز آسیب رساندن به احساسات بیش از ۱.۵ میلیارد مسلمان در سراسر جهان ندارد. چنین اقداماتی هرگز مطابق حق آزادی بیان یا عقیده که بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر دارای مسئولیت‌هایی مانند عدم انعکاس سخنان نفرت‌انگیز و تحریک مردم به خشونت است، نیست.

وزارت خارجه پاکستان افزود: مسلمانان از جمله در پاکستان بی‌تردید توهین به اسلام، مسیحیت و دیگر ادیان آسمانی را محکوم می‌کنند و در برابر هرگونه اعمال خشونت‌آمیز بر اساس مذهب یا اعتقاد می‌ایستند. این اصول باید به طور یکسان مورد احترام و حمایت همه باشند.

در بیانیه مذکور افزوده شد: نگرانی‌های عمیق پاکستان به مقام‌های سوئد و هلند منتقل شده و از آنها خواسته شده است که احساسات مردم پاکستان و مسلمانان سراسر جهان را بشناسند و برای جلوگیری از حوادث اسلام هراسی گام بردارند.

دولت پاکستان از جامعه بین‌الملل خواست: جهان باید یک عزم مشترک علیه بیگانه هراسی، عدم تحمل و تحریک به خشونت بر اساس مذهب یا عقیده نشان دهد و برای ارتقای هماهنگی بین ادیان و همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر همکاری کند.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد افزود که ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم که همبستگی و تعهد خود را به آرمان‌های ایجاد جوامع صلح آمیز و هماهنگ برای بهبود بشریت نشان دهد.

به گزارش ایرنا، راسموس پالودن رهبر یک فرقه راستگرای افراطی و هواداران وی در شهر لینکوپینگ سوئد، روز جمعه ۲۶ فروردین ماه یک جلد قرآن کریم را به آتش کشیدند که این اقدام منجر به اعتراض در سوئد و شماری از کشورهای اسلامی شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها