با افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-19، شانگهای تلفات بیشتری را گزارش داد

با افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-19، شانگهای تلفات بیشتری را گزارش داد
سه شنبه 30 فروردين 1401 - 08:25

کلان‌شهر شانگهای در چین همچنان با معضل ابتلای گسترده به کووید-19 مواجه است.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین روز سه شنبه هفت مورد مرگ و میر جدید بر اثر ابتلا به کووید-19 را در شانگهای گزارش کرد.

این در حالی است که صدها هزار مورد ابتلا در این کلان شهر طی یک هفته قرنطینه گزارش شده است.

مقامات شهری اولین مرگ و میر ناشی از ویروس را در روز دوشنبه اعلام کردند اما با احتساب تلفات روز سه‌شنبه و با وجود گستردگی شیوع، مجموع آمار رسمی مرگ و میر تنها به 10 نفر رسیده است.

کمیسیون بهداشت شهرداری شانگهای روز سه شنبه گفت که هفت قربانی بین 60 تا 101 سال داشتند و همه از بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی و دیابت رنج می بردند.

این کمیسیون گفت که بیماری افراد "پس از بستری شدن در بیمارستان تشدید شد و آنها پس از تلاش های بی نتیجه، جان خود را از دست دادند و علت مستقیم مرگ بیماری های زمینه ای بود."

کمیسیون همچنین بیش از 20 هزار مورد جدید کووید را گزارش کرد که بیشتر آنها بدون علامت هستند.

پکن بر این موضوع اصرار می‌ورزد که سیاست‌های تحملِ صفر کووید-19 با قرنطینه‌های سخت‌گیرانه و آزمایش‌های انبوه از مرگ‌ومیرها و بحران‌های بهداشت عمومی که بیشتر نقاط جهان را فراگرفته، جلوگیری کرده است.

مقامات بهداشتی شانگهای روز یکشنبه خاطرنشان کردند که کمتر از دو سوم ساکنان بالای 60 سال دو دوز واکسن کووید-19 و کمتر از 40 درصد، دوز سوم تقویت‌کننده را دریافت کرده اند.

بسیاری از 25 میلیون ساکن شانگهای از ماه مارس در خانه های خود محبوس شده اند زیرا تعداد موارد ابتلای روزانه از 25 هزار فراتر رفته است - رقمی متوسط از نظر استانداردهای جهانی اما تقریباً شنیده‌نشده و بی‌سابقه در چین.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها