امارات سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

امارات سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
سه شنبه 30 فروردين 1401 - 19:45

امارات روز سه‌شنبه سفیر رژیم صهیونیستی را در اعتراض به تحولات اخیر در بیت‌المقدس فراخواند.

العالم - امارات

امارات روز سه‌شنبه «هایک امیر» سفیر رژیم صهیونیستی را در اعتراض به تحولات اخیر در بیت‌المقدس و مسجد الاقصی فراخواند.

دولت امارات به سفیر رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد که اقدامات علیه مسجد الاقصی و قدس باید متوقف شده و حمایت کامل از نمازگذاران انجام شود.

دولت امارات بر ضرورت احترام مقام‌های رژیم صهیونیستی به حق فلسطینی‌ها در انجام فریضه‌های دینی تاکید کرد.

از سوی دیگر در نتیجه رایزنی‌های «ایمن الصفدی» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر اردن با همتایانش در کمیته وزیران خارجه عربی که مکلف به اقدام بین المللی برای مقابله با سیاست‌های غیرقانونی اسرائیل در قدس است، اردن روز پنجشنبه میزبان نشستی برای بررسی تحولات قدس است.

بر اساس این گزارش، کمیته وزیران خارجه عربی به ریاست اردن شامل تونس در مقام رئیس فعلی اجلاس سران عرب، جمهوری الجزائر، عربستان سعودی، فلسطین، قطر، مصر و مغرب است و قرار است امارات عربی متحده هم به عنوان کشور عضو شورای امنیت و دبیر کل اتحادیه عرب هم در این نشست حاضر شوند.

وزیر خارجه اردن روز دوشنبه در جلسه مجلس نمایندگان (پارلمان) این کشور گفت که تلاش‌های اردن برای مقابله با اقدامات غیرقانونی اسرائیل در جهت تغییر وضعیت قانونی و تاریخی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ادامه دارد.

تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و فلسطینیان در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده و روزهای جمعه، یکشنبه و دوشنبه نیز مسجدالأقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بود که به منظور پشتیبانی از ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی نمازگزاران را از آنجا بیرون و آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

احضار سفیر رژیم صهیونیستی در امارات در حالی روی می‌دهد که روزنامه تایمز اسرائیل از حضور امارات در مراسم نمایش هوایی به مناسبت روز موسوم به اعلام استقلال رژیم صهیونیستی(یوم نکبت) خبر داد.

این برای اولین بار از زمان عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی است که امارات در چنین مراسمی شرکت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها