عفو بین‌الملل: اسرائیل رژیمی «آپارتاید» است

عفو بین‌الملل: اسرائیل رژیمی «آپارتاید» است
چهارشنبه 31 فروردين 1401 - 13:35

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به تحولات فلسطین، اسرائیل را رژیمی آپارتاید خواند و خواستار توقف تجاوزاتش علیه فلسطینیان شد.

العالم - اروپا

سازمان عفو بین‌الملل با توصیف اسرائیل به دولتی «آپارتاید» اذعان کرد که کشتار و شکنجه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و سلب حقوق آن‌ها «جنایت علیه بشریت» است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» این سازمان در صفحه توئیتر خود نوشت: «رژیم آپارتاید تنها بخشی از گذشته نیست؛ این واقعیتی است که میلیون‌ها فلسطینی در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی اشغالی آن را تجربه کرده‌اند و تا به امروز ادامه دارد».

این سازمان در ادامه خاطرنشان کرد که گزارش‌های مربوط به قتل‌های غیرقانونی، دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و مجازات‌های دسته‌جمعی را رصد و پیگیری می‌کند.

عفو بین‌الملل در پایان گزارش خود نوشت: رژیم آپارتاید جان یک گروه را مهم‌تر از جان گروه دیگر می‌داند و اسرائیل رژیم آپارتایدش را با کشتار، شکنجه و سلب حقوق اولیه فلسطینیان حفظ و تداوم می‌بخشد؛ این جنایت علیه بشریت است و باید خاتمه یابد.

از ابتدای ماه رمضان تاکنون نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به مسجدالاقصی و یورش به نمازگزاران فلسطینی صدها نفر را زخمی کرده‌اند. علاوه بر آن و بر اثر عملیات‌های مقاومتی تعدادی از جوانان فلسطینی به شهادت رسیدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها