در وکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصص صورت گرفت,

اعلام آماده باش کامل گروه های فلسطینی در پاسخ به دعوت حماس

اعلام آماده باش کامل گروه های فلسطینی در پاسخ به دعوت حماس
چهارشنبه 31 فروردين 1401 - 11:28

گروه های فلسطین در پاسخ به دعوت حماس، در برابر هرگونه تجاوز جدید به مسجد مبارک الاقصی و یا ارتکاب حماقت‌های جدید از سوی رژیم اشغالگر، اعلام آماده¬باش کامل کردند.

العالم_فلسطین

گروه های سیاسی فلسطین، در نشست خود به دعوت "یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه، بیانیه ای صادر و با پیش‌بینی هرگونه تجاوز جدید به مسجد مبارک الاقصی و یا ارتکاب حماقت‌های جدید توسط اشغالگران، اعلام آماده ­باش کامل کردند.

عصر سه‌شنبه، گروه های سیاسی فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی خاطرنشان کردند: نشست آنها در چارچوب نشست دائمی و برای ارزیابی دوره قبل، چگونگی مواجهه با چالش ها در روزهای آینده و خطر شدیدی که متوجه مردم فلسطین و مقدسات آنهاست، برگزار شد.

در بیانیه گروه های سیاسی فلسطین آمده است:

توده های مردم فلسطین در همه جای کرانه باختری و بیت المقدس، به ویژه خادمان مسجد الاقصی در برابر اشغالگری ایستاده اند؛ چراکه آنها، بسان اولین دیوار در دفاع از مسجد الاقصی و تمام مقدسات عربی در بیت المقدس هستند.

خانواده‌های شهدا جانفشانی و فداکاری‌های بزرگی برای حفاظت از مسجد الاقصی و دفاع از کرامت مردم فلسطین، سرزمین و اماکن مقدسشان انجام دادند.

رزمنده "فتحی حازم" و خانواده وی، پدر مجری عملیات تل آویو شهید "رعد" راهش پررهرو خواهد بود و درود بر مقاومت فلسطین به دلیل پاسخ قهرمانانه اش به تجاوز شب گذشته اسرائیل به غزه.»

گروه های فلسطینی در ادامه این بیانیه خواستار تداوم رویارویی در تمامی اشکال ممکن آن با رژیم اشغالگر در کرانه باختری، بیت المقدس و الخلیل برای دفاع از اماکن مقدسه و مقابله جدی با اشغالگری، شهرک سازی و یهودی سازی شدند.

این گروه‌ها همچنین توده‌های مردم فلسطین را در همه جا به بسیج عمومی فراخواندند و درخواست کردند در تمام ساعات شب و روز به مسجد الاقصی بروند و در کنار خادمان و نگهبانان مسجد الاقصی باشند تا از هرگونه هجوم احتمالی شهرک نشینان محافظت کنند. با پیش‌بینی این که گروه‌های یهودی افراطی سعی دارند آیین‌های تلمودی را با حمایت رژیم نژادپرست اسرائیل و ارتش تروریستی آن در مسجد الاقصی برپا دارند.

در این بیانیه آمده است: حمله شدید به بیت المقدس و مسجد الاقصی، تنها به دو روز باقی مانده از عید پسح یهودیان محدود نمی شود و در ثلث پایانی ماه مبارک رمضان و روزهای بعد از عید سعید فطر نیز ادامه خواهد داشت.

گروه های فلسطینی تاکید کردند در وضعیت آمادگی کامل باقی خواهند ماند و نسبت به فراخوان های جناح های راست تروریستی افراطی صهیونیستی برای سازماندهی راهپیمایی تحریک آمیز پرچم که سال گذشته یکی از انگیزه های نبرد "شمشیر قدس" بود، هشدار دادند.

همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و همه نهادها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های علما خواستند با بسیج کردن توده‌ها در سراسر جهان عرب و اسلام، نقش خود را در حفاظت از مسجد الاقصی، فلسطین و مردم آن، و ایفا کنند.

این بیانیه از گروه‌های فلسطینی در نوار غزه درخواست کرد برای جرم انگاری عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و توقف این روند بر سازشکاران فشار بیاورند.

همچنین بیانیه گروه های سیاسی از «وضعیت وحدت ملی که در همه شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطین به صورت میدانی تجسم یافته است» تمجید و بیان کرد «این وحدت مایه سربلندی و افتخار همه مردم ما و برای تداوم مقاومت، الهام‌بخش و اهرمی برای وحدت ملی است ».

از چندین روز قبل، همزمان با عید پسح یهودیان، شهر قدس و صحن‌های مقدس مسجد الاقصی، شاهد اقدامات تنش زای رژیم صهیونیستی از قبیل: تهاجمات روزانه شهرک‌نشینان اسرائیلی، تخلیه صحن های مسجد الاقصی از نمازگزاران و یورش و حمله به آنان توسط پلیس اسرائیل و تخلیه مسجد از عبادت‌کنندگان برای تسهیل حضور شهرک نشینان در این مسجد است.

پربیننده ترین خبرها