مسکو: ۱۰۵۳ هدف نظامی اوکراین را منهدم کردیم

مسکو: ۱۰۵۳ هدف نظامی اوکراین را منهدم کردیم
چهارشنبه 31 فروردين 1401 - 17:25

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه بیش از یک‌هزار هدف نظامی اوکراین را طی عملیات شب گذشته تاکنون نابود کرده‌اند، گفت ۴۰ نظامی اوکراینی نیز از پای درآمدند.

العالم - اروپا

همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به پنجاه‌وششمین روز خود، مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: «نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۱۰۵۳ هدف نظامی اوکراینی را از بین برده و ۱۰۶ آتش‌بار [این کشور] را منهدم کردند».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «در نتیجه حملات موشکی با دقت بالا در مناطق نوورونتسوا و کیسلوکا، حدود ۴۰ سرباز اوکراینی از پای درآمده و ۷ تجهیزات نظامی منهدم شدند».

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: «هواپیماهای روسی ۷۳ تأسیسات نظامی اوکراین را در شب هدف قرار دادند که شامل ۵۷ مکان برای استقرار نیروها و تجهیزات نظامی و چهار انبار مهمات می‌شود».

امروز همچنین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت فاجعه در دونباس و اقدامات تروریستی، مسکو را مجبور به آغاز عملیات برای کمک به هموطنان خود در لوهانسک و دونتسک کرد.

روسیه عملیات ویژه خود را در ماه فوریه با هدف توقف جنگ هشت ساله در دونباس که کی‌یف به راه انداخته بود، آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اهداف عملیات روسیه را نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین خوانده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، توافقات مینسک سنگ بنای روند صلح دونباس است. این توافق شامل اقداماتی برای اعلام آتش‌بس، خروج تسلیحات، اعلام عفو، احیای روابط اقتصادی و انجام اصلاحات قانون اساسی در اوکراین از طریق گفت‌وگو با جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک است که هدف آن تمرکززدایی از قدرت و ایجاد شرایط ویژه برای نواحی خاص از مناطق دونتسک و لوهانسک بوده است.

با این حال، به دلیل امتناع کی‌یف از اجرای مفاد سیاسی توافقنامه مینسک، روند مذاکرات متوقف شده است. به ویژه، کی‌یف هرگونه گفت‌وگوی مستقیم با این دو جمهوری را رد و با تحکیم وضعیت ویژه مناطق در قانون اساسی مخالفت کرد و همچنین خواستار آن شد که بخشی از مرز با روسیه در دونباس تا زمانی که بخش سیاسی توافقات اجرا شود، تحت کنترل اوکراین قرار گیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها