تهدیدات امنیتی؛ عمران‌خان تحت تدابیر حفاظتی دولت پاکستان قرار گرفت

تهدیدات امنیتی؛ عمران‌خان تحت تدابیر حفاظتی دولت پاکستان قرار گرفت
پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 12:42

 همزمان با تایید تهدیدات امنیتی پیش روی «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان از سوی نهادهای امنیتی این کشور، دولت اسلام‌آباد برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار و یا حمله تروریستی به این چهره سرسخت مخالف حکومت، تدابیر ویژه ای برای حفاظت از وی اندیشیده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش منابع رسمی پاکستان، «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور درپی در خطر بودن زندگی عمران‌خان که از سوی نهادهای امنیتی پاکستان تایید شده است، روز پنجشنبه دستورات فوری را برای تامین امنیت کامل رقیب سیاسی خود صادر کرد.

عمران‌خان که قرار است امشب در اجتماع بزرگ طرفدارانش در شهر «لاهور» سخنرانی کند، ساکن اسلام‌آباد است و پیش تر نیز در باره در خطر بودن جان خود هشدار داده بود.

نخست وزیر پاکستان طی دستوری به وزیر کشور، از وی خواست تا شخصا تدابیر امنیتی خاص برای تامین حفاظت عمران‌خان، اطمینان از امنیت سفرهای وی به هر نقطه از پاکستان و گماشتن تیم‌های امنیتی از جمله یگان خنثی سازی بمب در اطراف اقامتگاه وی را مهیا سازد.

شهبازشریف هشدار داد که هیچ گونه قصور و سهل انگاری در تامین امنیت نخست وزیر سابق در برنامه‌های خصوصی و یا اجتماعات عمومی قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، عمران‌خان پس از برکناری از منصب نخست وزیری پاکستان با اشاره به توطئه‌های خارجی علیه براندازی دولتش گفت که جان وی در خطر است اما از اعتراضات علیه طرح آمریکایی "تغییرحکومت" عقب نشینی نخواهد کرد.

نهادهای امنیتی در پاکستان با اشاره به خطر جدی علیه زندگی نخست وزیر سابق این کشور، از عمران‌خان خواستند تا به جای حضور فیزیکی در اجتماع امروز در لاهور، سخنرانی خود را به صورت مجازی انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها