مسکو: ۵۸ هدف نظامی و سامانه اس-۳۰۰ اوکراین نابود شد

مسکو: ۵۸ هدف نظامی و سامانه اس-۳۰۰ اوکراین نابود شد
جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 13:55

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه بیش از ۵۸ هدف نظامی اوکراین را طی عملیات شب گذشته تاکنون نابود کرده‌اند، گفت ۸۰ نظامی اوکراینی نیز از پای درآمدند.

العالم - اروپا

همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به پنجاه‌وهشتمین روز خود، مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد: «موشک های بسیار دقیق "کالیبر" در منطقه ایستگاه راه آهن ملیوراتیف، تقریباً یک گردان از پرسنل دشمن را با سلاح و تجهیزات منهدم کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «نیروهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه، ۱۲۸۵ عملیات تهاجمی شبانه را انجام دادند و ۹ انبار سوخت و ۳۸ مرکز فرماندهی اوکراین را نابود کردند».

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون ۵۸ هدف نظامی اوکراین بمباران شد، افزود: «نیروی هوایی روسیه سامانه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰، ۸۰ اوکراینیِ نازی و ۲۳ دستگاه خودروی زرهی را با موشک‌های بسیار دقیق منهدم کرد».

روسیه عملیات ویژه خود را در ماه فوریه با هدف توقف جنگ هشت ساله در دونباس که کی‌یف به راه انداخته بود، آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اهداف عملیات روسیه را نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین خوانده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، توافقات مینسک سنگ بنای روند صلح دونباس است. این توافق شامل اقداماتی برای اعلام آتش‌بس، خروج تسلیحات، اعلام عفو، احیای روابط اقتصادی و انجام اصلاحات قانون اساسی در اوکراین از طریق گفت‌وگو با جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک است که هدف آن تمرکززدایی از قدرت و ایجاد شرایط ویژه برای نواحی خاص از مناطق دونتسک و لوهانسک بوده است.

با این حال، به دلیل امتناع کی‌یف از اجرای مفاد سیاسی توافقنامه مینسک، روند مذاکرات متوقف شده است. به ویژه، کی‌یف هرگونه گفت‌وگوی مستقیم با این دو جمهوری را رد و با تحکیم وضعیت ویژه مناطق در قانون اساسی مخالفت کرد و همچنین خواستار آن شد که بخشی از مرز با روسیه در دونباس تا زمانی که بخش سیاسی توافقات اجرا شود، تحت کنترل اوکراین قرار گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها