تعویق اولین پرواز فرودگاه صنعا پس از ۶ سال تعطیلی

تعویق اولین پرواز فرودگاه صنعا پس از ۶ سال تعطیلی
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 - 10:27

شرکت هواپیمایی یمن از تعویق اولین پرواز تجاری که قرار بود امروز (یکشنبه) پس از شش سال تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء، از این فرودگاه به مقصد اردن انجام شود، خبر داد.

العالم - یمن

شرکت هواپیمایی یمن در ضفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد، اولین پروازی که قرار بود پس از شش سال تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء، امروز (یکشنبه) به مقصد اردن انجام شود، به تعویق افتاد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که مجوزهای مربوط به اولین پرواز خود از فرودگاه بین‌المللی صنعا به مقصد امان، پایتخت اردن را که قرار بود امروز راس ساعت هشت صبح به وقت محلی انجام شود، دریافت نکرده است.

شرکت "الیمنیة" گزارش داد که اقدامات مربوط به رزرو بلیت مسافران این پرواز را که برای انتقال بیماران و مسافران از صنعا به امان بود، انجام داده و تمامی آمادگی‌های فنی این پرواز از جمله هماهنگی ساعت ورود هواپیما و ساعت برخاستن آن از باند فرودگاه و سپس بازگشت آن به فرودگاه از امان انجام شده بودند.

شرکت هواپیمایی یمن ضمن ابراز تاسف شدید خود برای مسافران بابت اینکه به آن اجازه انجام اولین پرواز از فرودگاه صنعا داده نشد، ابراز امیدواری کرد که تمامی مشکلات در آینده نزدیک برطرف شده و به این شرکت اجازه داده شود پروازهای خود را از صنعا از سر بگیرد.

دولت نجات ملی یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که موافقت سازمان ملل را برای انجام اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعا به مقصد فرودگاه "الملکة علیاء" اردن برای تاریخ یکشنبه ۲۴ آوریل ساعت هشت صبح دریافت کرده است و خطوط هوایی یمن کار رزرو بلیت برای این پرواز را آغاز خواهد کرد و اولویت در این مرحله برای بیماران خواهد بود.

در مقابل وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن با انتشار توییتی مدعی شد: ما انصارالله را مسؤول کامل انجام نشدن اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعا می‌دانیم،‌ آنها به توافق برای تایید گذرنامه‌های صادر شده از سوی دولت "مشروع" پایبند نبودند.

این درحالی است که مسؤول شرکت هواپیمایی یمن وابسته به دولت نجات ملی تاکید کرد: ائتلاف (عربی ضد یمن) از تعهدات خود شانه خالی کرده و از صدور مجوزفرودگاه هواپیمای تجاری خودداری کرد.

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن نیز از اعلام ازسرگیری سفرهای تجاری از فرودگاه صنعا استقبال کرده و گفت: این اقدامی است که انتظار برای آن طولانی شد و نیاز شدیدی برای آن وجود دارد.

گروندبرگ بر استمرار همکاری‌ها با همه طرف‌ها برای تضمین پایبندی به تمامی بندهای آتش‌بس و تلاش برای تقویت این همکاری‌ها جهت دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و پایدار برای این درگیری تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها