قرنطینه شانگهای بهای نفت را کاهش داد

قرنطینه شانگهای بهای نفت را کاهش داد
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 07:50

بهای طلای سیاه با تضعیف چشم‌انداز تقاضا به دلیل قرنطینه شانگهای، معاملات هفته جاری را با نزول آغاز کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه در بحبوحه نگرانی‌های مداوم درباره تأثیر قرنطینه‌های طولانی‌مدت کووید-19 در شانگهای و همچنین افزایش احتمالی نرخ بهره ایالات متحده بر کاهش رشد اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت، سیر نزولی خود را ادامه داد.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 1 دلار و 90 سنت یا 1.8 درصد کاهش به 104 دلار و 75 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 1 دلار و 89 سنت یا 1.9 درصد کاهش، 100 دلار و 18 سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفتی هفته گذشته به دلیل نگرانی های حاکم بر حوزه تقاضا حدود 5 درصد نزول را پشت سر گذاشتند.
هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر تحقیقات در مؤسسه نیسان سکیوریتیز، در این خصوص گفت: «انتظارات نزولی بر نگرانی‌ها در مورد عرضه محدود جهانی غلبه کرده است زیرا چین به قرنطینه در شانگهای ادامه داده و سرمایه‌گذاران نیز برای افزایش نرخ بهره آمریکا آماده می‌شوند.»
وی افزود: «اما انتظار نمی رود بهای نفت به دلیل دورنمای ممنوعیت احتمالی واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در بحبوحه تشدید بحران اوکراین، به زیر 90 دلار در هر بشکه برسد.»
مقامات شانگهای که با شیوع کرونا (کووید-19) مبارزه می کنند، حصارهایی را در خارج از ساختمان های مسکونی ایجاد کرده اند که باعث اعتراض عمومی نسبت به قرنطینه شده است؛ موضوعی که بخش بزرگی از جمعیت 25 میلیون نفری این شهر را مجبور به خانه نشینی کرده است.

پربیننده ترین خبرها