طنین نابودی اسرائیل در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن + ویدیو

دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 09:35

شخصیت‌های ضد اسرائیلی در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن ضمن محکوم کردن جنایات صورت گرفته در فلسطین اشغالی خواستار جهانی‌سازی انتفاضه و نابودی کامل رژیم اشغال‌گر قدس شدند.

العالم - اروپا

لندن دیروز (یکشنبه) باردیگر صحنه تظاهرات گسترده مسلمانان روزه‌دار، فعالان مدنی و گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس بود.

شرکت کنندگان پس از ۲ سال وقفه به دلیل محدودیت‌های کرونایی، از اقصی نقاط بریتانیا آمده بودند تا ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های فلسطین و میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمایش بگذارند.

در این میان حضور فعال و پر رنگ خاخام‌های یهودی ارتودوکس، از جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» در صف اول راهپیمایی مشهود بود. آن‌ها مانند سال‌های گذشته آمده بودند تا ضمن اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی، با معترضان هم صدا شده و خواستار نابودی «اسرائیل» شوند.

خاخام‌های یهودی در دو نوبت پرچم اسرائیل را به آتش کشیده و به نشانه اعتراض روی آن پا کوبیدند. آن‌ها همچنین شعار نوشته‌های ضد اسرائیلی را حمل کرده و فریاد می‌زدند که دین یهود از صهیونیسم جداست و مخالف جنایت در فلسطین است.

«الهنان بک» یکی از خاخام‌های یهودی شرکت کننده در تظاهرات به ایرنا در لندن گفت: ما اینجا آمده‌ایم تا با مردم فلسطین ابراز همبستگی کنیم.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها فلسطین را اشغال کرده‌ و مردم این سرزمین را قتل عام می‌کنند، تصریح کرد، این جنایات به دین ارتباطی ندارد و موضوع بر سر سرقت و اشغال یک سرزمین است.

این روحانی یهودی افزود: صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند که اسرائیل سرزمین یهودیان است اما واقعیت این است که آنجا خطرناک‌ترین مکان برای زندگی یهودیان است. یهودیان در همه‌جای دنیا از جمله در ایران و سایر کشورهای اسلامی در صلح و آرامش زندگی می‌کنند.

«بک» با بیان اینکه صهیونیست‌ها از فرمان خداوند سرپیچی کرده‌اند، سرنوشت آن‌ها را شوم و محکوم به شکست دانست و گفت: حتی اگر فلسطینیان با صهیونیست‌ها صلح کنند ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و صد در صد اطمینان داریم که آن‌ها نابود خواهند شد.

بنابر این گزارش، بیش از ۷ هزار نفر در راهپیمایی روز یکشنبه لندن شرکت کردند. آن‌ها شعارهایی همچون زنده‌باد فلسطین، مرگ بر اسراییل، روز قدس روز حمایت از مردم فلسطین است و به اشغال فلسطین پایان دهید سر داده و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی رئیس مرکز اسلامی انگلیس و نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا به خبرنگار ایرنا در لندن گفت: جمعیت بسیار زیادی از ملیت‌های مختلف اعم از مسلمان و غیر مسلمان و حتی یهودیان در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند. راهپیمایی روز قدس به بهترین شکل منعکس کننده مظلومیت مردم فلسطین است.

وی همچنین بیان کرد؛ حوادثی که در مسجدالاقصی در جریان است نشان دهنده انتفاضه و حرکت به سمت پیروزی مردم مستضعف فلسطین است.

در همین حال مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی و هماهنگ کننده اصلی راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ایرنا گفت، صهیونیست‌ها هر سال تلاش می‌کنند تا مانع از برگزاری راهپیمایی روز قدس در لندن شوند؛ اما موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک نظام آپارتاید است خاطر نشان کرد که آن‌ها اصلاح‌پذیر نیستند و باید نابود شوند.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن امسال یک هفته زودتر از روال هر سال برگزار شد؛ اما طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی قرار است که روز جمعه هم زمان با برگزاری راهپیمایی در ایران، مراسم حرکت کاروان خودرو با حمل پرچم فلسطین در لندن برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها