صنعاء: ریاض تمایلی به صلح ندارد

صنعاء: ریاض تمایلی به صلح ندارد
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 13:11

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (صنعاء) در واکنش به لغو سفرهای تجاری مردم یمن از سوی ائتلاف سعودی گفت که سعودی‌ها تمایلی به صلح ندارند.

العالم - عربستان - یمن
بنابر گزارش رسانه های عربی، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت صنعاء، ائتلاف سعودی را مسئول توقف مسیر صلح و شانه خالی کردن از تعهداتش در تسهیل سفرهای فرودگاه بین‌المللی صنعاء خواند.

معاون وزیر خارجه یمن امروز (دوشنبه) درباره شرایط و وضعیت عقب‌نشینی ائتلاف سعودی از تسهیل سفرهای هوایی از فرودگاه بین‌المللی صنعاء سخن گفت.

العزی در پیامی توئیتری نوشت: «این عقب‌نشینی ائتلاف سعودی و مزدورانش در حالی اتفاق افتاد که ما ساعاتی قبل از آن، به صورت یک‌جانبه تعداد زیادی از اُسرای آن‌ها را آزاد کرده بودیم».

وی در ادامه اشاره کرد: این گام ائتلاف سعودی منعکس‌کننده این مسئله بود که آن‌ها هیچ تمایلی به حرکت به‌سوی صلح ندارند. علاوه بر این آن‌ها نشان دادند که آماده انجام هیچ کاری در روند اعتمادسازی نیستند؛ تا زمانی که خلاف این امر ثابت نشود، تفسیر دیگری از اقدامات ائتلاف سعودی نمی‌توان داشت.

پیش از این نیز وزیر حمل‌ونقل یمن در پی به تعویق افتادن بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء، سازمان ملل را به همدستی با ائتلاف سعودی متهم کرد. قرار بود که روز گذشته (یک‌شنبه) اولین سفرهای هوایی از این فرودگاه انجام شود.

به گزارش فارس، قرار بود روز گذشته نخستین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء [پس از شش سال محاصره] انجام شود. اما دولت نجات ملی یمن ناگهان اعلام کرد که ائتلاف سعودی از صدور مجوز برای این پرواز از طریق فرودگاه صنعاء به مقصد اردن، خودداری کرده است.

این در حالی است که انصارالله یمن روز گذشته (یک‌شنبه) در اقدامی بشردوستانه و به‌طور یک‌جانبه، ۴۲ نفر از اُسرای ائتلاف سعودی را در آستانه نزدیک‌شدن به عید فطر آزاد کردند.

پربیننده ترین خبرها