تداوم نقض آتش‌بس در یمن از سوی ائتلاف سعودی

تداوم نقض آتش‌بس در یمن از سوی ائتلاف سعودی
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 10:19

منابع خبری بامداد دوشنبه از ادامه نقض آتش‌ بس در یمن از سوی ائتلاف سعودی خبر دادند.

العالم - یمن - عربستان

بنابر گزارش المسیره، منابع نظامی در یمن اعلام کردند، نیروهای ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۴۳ بار آتش بس در الحدیده را با حملات توپخانه و راکتی نقض کردند.

این در حالی است که از حدود سه هفته پیش نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از برقراری آتش بس در این کشور خبر داده بود.

در همین رابطه عامر المرانی وزیر حمل و نقل یمن یکشنبه شب گفت که با گذشته سه هفته از آغاز آتش بس زیر نظر سازمان ملل متحد هیچ مورد قابل ذکری از این آتش بس محقق نشده است.

وی افزود: سازمان ملل متحد شریک جرم ائتلاف سعودی در جلوگیری از ورود کشتی‌ها به بنادر یمن و انجام پروازها و عدم اجرای آنچه بر سر آن توافق شده، است.

براساس قرارداد آتش بس اخیر بین دولت نجات ملی یمن در صنعا و ائتلاف متجاوزان که زیر نظر سازمان ملل متحد بسته شد، باید ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه صنعا و به این فرودگاه در هفته داده شود.

پیش تر «رائد طالب جبل» قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن گفته بود: کشورهای ائتلاف متجاوز از اعطای مجوز فرود پروازهای هواپیماهای خطوط هواپیمایی یمن که قرار بود روز یکشنبه در فرودگاه صنعا فرود بیاید، خودداری کرده‌اند.

سازمان حقوق بشر و آزادی‌های یمن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، جلوگیری از انجام اولین پرواز به فرودگاه صنعا که قرار بود روز یکشنبه انجام شود را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد

پربیننده ترین خبرها