تشدید محاصره الحسکه و قامشلی توسط «قسد» برای هفدهمین روز متوالی

تشدید محاصره الحسکه و قامشلی توسط «قسد» برای هفدهمین روز متوالی
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 19:52

فشارهای معیشتی بر مردم مرکز شهر حسکه سوریه با تداوم محاصره نیروهای جنبش "دموکراتیک سوریه" وابسته به آمریکای اشغالگر، برای هفدهمین روز متوالی در حال افزایش است.

العالمسوریه

محاصره ناعادلانه توسط نیروهای تجزیه طلب "قسد" و ممانعت از آوردن آرد و سوخت به نانوایی های عمومی، باعث توقف تولید نان و توقف فعالیت ژنراتورهای برق شد که این امر بر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی شهر تأثیر منفی زیادی گذاشت.

عبدالله الحصر مدیر شعبه نانوایی در مصاحبه ای به "سانا" اعلام کرد اولین نانوایی در شهر الحسکه کار پخت نان را کتوقف کرد. این در حالی است که پیشتر نیروهای قصد نانوایی البعث در قامشلی را تصرف کرده و مانع از کار آن شدند، و از ورود کارگران به نانوایی، ممانعت کردند. وی اشاره کرد با توجه به افزایش تقاضا و افزایش قیمت نان، نانوایی های خصوصی، نان را گرانتر از قیمت مصوب می فروشند که باعث افزایش بار مالی بر دوش مردم شده، و اوضاع به شدت رو به وخامت گذاشته است.

تعدادی از ساکنان مناطق محاصره شده در مرکز شهر، بیان کردند آنچه که نیروهای قسد انجام می دهند به عنوان جنایت جنگی علیه نیم میلیون شهروند است و باید در قبال آن پاسخگو باشد زیرا غیرنظامیان را از گرسنگی می کشند و آنها را از ابتدایی ترین نیازهای زندگی مانند نان ، دارو، برق و آب محروم می کند.

اقدامات نیروهای قسد، نشان می دهد که ابزاری در دست آمریکا است که بیهوده تلاش می کند اراده مردم سوریه تضعیف شود.

شایان ذکر است نیروهای قسد، مناطق امن اعلام شده را با موشک هدف قرار دادند و آب آشامیدنی را برای مردم و غیرنظامیان قطع کردند.

در بیست و یکم همین ماه، تظاهرات مردمی در شهر قامشلی برای محکوم کردن تجاوزات نیروهای قسد برگزار شد که طی آن تظاهرکنندگان با برافراشتن بنرهایی در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه قسد و گسترش گروه های مسلح آن در شهر و اعمال محدودیت ها برای شهروندان شعار دادند.

پربیننده ترین خبرها