توییتر پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک را پذیرفت

توییتر پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک را پذیرفت
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 04:53

شرکت توئیتر سرانجام روز دوشنبه پیشنهاد تقریبا ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و موسس اسپیس ایکس را برای خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی پذیرفت.

العالم-آمریکا

هفته گذشته، مدیران توییتر تلاش کردند با استفاده از طرح حقوق سهامداران، که به عنوان "قرص سمی" نیز شناخته می شود، با پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ماسک مقابله کنند تا از این تصاحب همه جانبه جلوگیری کنند. اما گزارش ها حاکی از آن است که پس از اینکه ماسک فاش کرد که ۴۶.۵ میلیارد دلار سرمایه برای پیشنهاد جدید خود فراهم کرده است، مدیران اجرایی توئیتر شروع به بررسی مجدد این پیشنهاد کردند.

منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفته بودند که مدیران توییتر قصد داشتند روز یکشنبه درباره این پیشنهاد ملاقات کنند. بعدازظهر دوشنبه، ماسک تأیید کرد که توییتر پیشنهاد او را پذیرفته است. صاحب نظران این اتفاق را یکی از بزرگترین تصاحب‌های فناوری دانستند.

ماسک در بیانیه‌ای گفت: «آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدانشهری دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرند».

وی گفت: من می‌خواهم توییتر را با بهبود محصول از طریق ویژگی‌های جدید، متن‌باز کردن الگوریتم‌ها برای افزایش اعتماد، شکست دادن هرزنامه‌ها و احراز هویت همه انسان‌ها، بهتر از همیشه کنم. توییتر پتانسیل فوق العاده ای دارد – من مشتاقانه منتظر همکاری با این شرکت و جامعه کاربران برای تحقق رویاهایم هستم.

اوایل این ماه، ماسک اعلام کرد که ۹ درصد از سهام توییتر را به دست آورده است. چند روز بعد، او پیشنهاد خرید این پلتفرم اجتماعی را به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم معادل ۴۳ میلیارد دلار ارائه کرد.

انتظار می رود این شرکت آمریکایی مستقر در سانفرانسیسکو گزارش درآمد سه ماهه اول خود را برای سال ۲۰۲۲ روز پنجشنبه منتشر کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها