تحت فشار سهامداران؛

منابع آگاه: توییتر بالاخره مذاکرات فروش به ایلان ماسک را آغاز کرد

منابع آگاه: توییتر بالاخره مذاکرات فروش به ایلان ماسک را آغاز کرد
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 09:22

ایلان ماسک سرانجام موفق شد موافقت گروهی از سهامداران توییتر را برای انتقال مالکیت این شرکت فعال در شبکه‌های اجتماعی جلب کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه، توییتر مذاکرات انتقال مالکیت به ایلان ماسک را پس از آن آغاز کرده است که ماسک نظر بسیاری از سهامداران توییتر را با ارائه جزئیات مالی در مورد پیشنهاد خرید 43 میلیارد دلاری خود جلب کرد.
به گفته این منابع، تصمیم این شرکت برای تعامل با ماسک، که اوایل روز یکشنبه اتخاذ شد، به این معنا نیست که پیشنهاد 54.20 دلاری او برای هر سهم توییتر پذیرفته خواهد شد. این منابع افزودند، با این حال، آغاز مذاکرات نشان می دهد توییتر اکنون در حال بررسی است که آیا فروش این شرکت به ماسک با شرایط جذاب امکان پذیر است یا خیر.
ماسک، مدیر اجرایی شرکت خودروهای الکتریکی تسلا، در چند روز گذشته با سهامداران توییتر ملاقات کرده و به دنبال جلب حمایت از پیشنهاد خود بوده است. او گفته است توییتر برای رشد و تبدیل شدن به یک پلت فرم واقعی برای آزادی بیان باید خصوصی شود.
رویترز در اوایل روز یکشنبه نیز گزارش داد بسیاری از سهامداران توییتر پس از اینکه ماسک برنامه مالی دقیقی را برای پیشنهاد خود در روز پنجشنبه ارائه کرد با این شرکت تماس گرفتند و از مدیران آن خواستند اجازه ندهند فرصت معامله با ماسک از بین برود.
این منابع گفتند که اصرار ماسک مبنی بر اینکه پیشنهاد او برای توییتر "بهترین و آخرین پیشنهاد" اوست، به عنوان یک مانع در مذاکرات توافق ظاهر شده است. منابع افزودند، با این وجود، هیئت مدیره توییتر تصمیم گرفته است با ماسک تعامل کند تا اطلاعات بیشتری در مورد توانایی او برای تکمیل قرارداد جمع آوری کند و احتمالاً شرایط بهتری را به دست آورد.
به گفته این منابع، توییتر هنوز تصمیم نگرفته است که آیا فروش را برای تحت فشار قرار دادن ماسک به منظور افزایش رقم پیشنهادی بررسی خواهد کرد یا خیر. افرادی که از این موضوع مطلع بودند از آشکار شدن هویت‌شانخودداری کردند زیرا بحث های مرتبط با این معامله محرمانه است.
یکی از منابع گفت، توییتر می‌خواهد درباره هرگونه تحقیقات نهادهای ناظر در مورد ماسک، از جمله توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، که ممکن است تهدیدی برای تکمیل معامله باشد، اطلاعات بیشتری کسب کند.

پربیننده ترین خبرها