ترامپ: حتی با مالکیت ماسک هم به توییتر برنمی‌گردم

ترامپ: حتی با مالکیت ماسک هم به توییتر برنمی‌گردم
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 08:02

دونالد ترامپ می گوید حتی اگر ماسک مالک توییتر شود و ممنوعیت فعالیت‌هایش را حذف کند، به توییتر باز نخواهد گشت.

العالم - امریکا

به نقل از وب‌سایت تِک کرانچ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بر اساس بیانیه ای که در اختیار فاکس نیوز قرار داد گفت حتی در صورت دریافت مجوز برای فعالیت مجدد در توییتر، به این شبکه اجتماعی باز نخواهد گشت.

اظهارات ترامپ در مورد توییتر در همان روز مطرح می شود که این شرکت اعلام کرد پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت سهامی عام را با قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم پذیرفته است. بدین ترتیب، ایلان ماسک برای خرید و خصوصی کردن توییتر 44 میلیارد دلار خواهد پرداخت.

اقدام ماسک منجر به گمانه زنی هایی شد مبنی بر اینکه ترامپ ممکن است در صورت دریافت مجوز و لغو محدودیت‌هایش به توییتر بازگردد، اما به نظر می رسد او علاقه ای به این کار ندارد و در عوض می خواهد به طور رسمی به پلتفرم Truth Social خودش طی هفت روز آینده بپیوندد.

ترامپ در این خصوص گفت: «من وارد توییتر نمی شوم، من در Truth (حقیقت) می مانم. امیدوارم ایلان توییتر را بخرد زیرا او در آن پیشرفت هایی ایجاد می کند و او مرد خوبی است، اما من در Truth می مانم. نتیجه این است که نه، من به توییتر باز نمی گردم.»

توییتر در ژانویه 2021 حساب ترامپ را به دلیل نگرانی در مورد "خطر تحریک بیشتر خشونت" پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره برای همیشه ممنوع کرد. در حالی که ترامپ پیشتر قوانین این پلتفرم را زیر پا گذاشته بود، این شرکت حساب ترامپ را تحت عنوان ویژه خود برای رهبران جهانی و اطلاعات در راستای منافع عمومی حفظ کرده بود.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که سهام شرکت Digital World Acquisition Corp که در ماه اکتبر قراردادی را برای تصاحب گروه رسانه و فناوری ترامپ اعلام کرده بود، با اعلام رسمی معامله توییتر و ماسک، 9.5 درصد سقوط کرد. این احتمال وجود دارد که شروع متزلزل Truth باعث شود ترامپ نظر خود را در مورد پیوستن مجدد به توییتر تغییر دهد.

پربیننده ترین خبرها