واکنش آمریکا به هشدارهای روسیه در باره حمله هسته ای و جنگ جهانی سوم

واکنش آمریکا به هشدارهای روسیه در باره حمله هسته ای و جنگ جهانی سوم
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 07:33

وزیر دفاع آمریکا اظهارات روسیه را درباره جنگ جهانی سوم و احتمال استفاده از تسلیحات هسته ای «بسیار خطرناک» دانست.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، از هشدارهای سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، درباره جنگ جهانی سوم و احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد.
آستین پس از یک کنفرانس بین‌المللی برای تسلیح اوکراین که در پایگاه هوایی ایالات متحده در رامشتاین آلمان برگزار شد، اظهار داشت: «شما بارها از ما شنیده‌اید که این نوع لفاظی‌ها بسیار خطرناک و غیرسازنده است.»
وی افزود: «هیچ کس نمی‌خواهد شاهد وقوع یک جنگ هسته‌ای باشد. چنین لفاظی‌های خطرناکی کاملا غیرسازنده است و ما نیز وارد آن نخواهیم شد.»
پیشتر سرگئی لاوروف گفته بود خطر وقوع جنگ هسته‌ای واقعی است و نباید آن را دست‌کم گرفت. او شرایط امروز را با بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ مقایسه کرد.
پس از کنفرانس رامشتاین که حدود ۴۰ کشور در آن حضور داشتند، آستین گفت در آینده یک گروه تماس بین‌المللی برای حمایت نظامی از اوکراین تشکیل می‌شود که به طور ماهانه نشستی خواهد داشت.
به گفته او، این گروه تماس برای تشدید تلاش‌ها، هماهنگی بیشتر و تمرکز بر پیروزی در مبارزه امروز و آینده تشکیل می‌شود.
آستین افزود که هدف، حمایت نظامی بلندمدت از اوکراین فرای بحران کنونی است. وی همچنین از تصمیم آلمان برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین استقبال کرد.
دولت آلمان روز سه‌شنبه پس از هفته‌ها فشار افکار عمومی در داخل و خارج اعلام کرد که اولین محموله جنگ‌افزار سنگین را به اوکراین ارسال می‌کند. این تجهیزات شامل توپخانه متحرک ضدهوایی و تانک‌های مجهز به سلاح‌های ضد هوایی مدل «گپارد» است.

پربیننده ترین خبرها