ونزوئلا اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد

ونزوئلا اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 12:09

«فلیکس پلاسنسیا» وزیر امور خارجه ونزوئلا همزمان با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حقوق ملت فلسطین، از نهادهای بین‌المللی خواست تا به دنبال راه‌حلی برای اقدامات خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی باشند.

العالم - آمریکا

بنابر گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد این کشور، اقدامات «عامدانه» که حقوق فلسطینیان را نقض می‌کند، رد کرده و از نهادهای بین‌المللی می‌خواهد تا تبعیض علیه این مردم را با تضمین احترام به برابری حاکمیتی کشورها و از طریق مداخله‌ای عادلانه از بین ببرند.

ونزوئلا پیش تر در بیانیه‌ای در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که ۲۵ آوریل (پنج اردیبهشت) برگزار شد نیز بر نقض حقوق بشر در این کشور توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«خوآکین پرز» معاون نماینده دائم نمایندگی ونزوئلا در سازمان ملل متحد حمله اسرائیل به فلسطین را محکوم کرد و بر حمایت ونزوئلا از این مردم «در جست‌وجوی تعیین سرنوشت» تاکید کرد.

دولت ونزوئلا اعلام کرد: ما اینکه اسرائیل از موقعیت بین‌المللی کنونی و همچنین از معیارهای دوگانه‌ای که امروز در درگیری‌ها در جهان وجود دارد، برای تسریع تجاوزات وحشیانه خود علیه فلسطین استفاده می‌کند را رد می‌کنیم. مردم فلسطین بیش از ۷۰ سال از سیاست آپارتاید اسرائیل آسیب دیده‌اند و سزاوار عدالت هستند.

وزارت امور خارجه ونزوئلا هفته گذشته نیز در بیانیه‌ای رسمی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی علیه را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا اقدامات خشونت‌باری که ۱۵ آوریل گذشته در مسجد الاقصی توسط اسرائیل انجام شده است را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه ونزوئلا همچنین از جامعه بین‌المللی خواست به رد اقدامات خشونت‌آمیز اسرائیل بپیوندند و به اماکن مقدس احترام بگذارند.

دولت بولیواری بر «تعهد تزلزل‌ناپذیر خود به آرمان فلسطین، در جستجوی تعیین سرنوشت خود و همچنین بر رد اقدامات نسل‌کشی نیروهای اسرائیلی تاکید می‌کند».

در ادامه این بیانیه آمده است، موضع ونزوئلا احترام به «حاکمیت، استقلال و صلح کامل دولت فلسطین» بوده و بر رد اقدامات نسل کشی توسط نیروهای صهیونیست تاکید می‌کند.

به گزارش ایرنا، درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی و کرانه باختری از ابتدای ماه مبارک رمضان تشدید شده و همچنان ادامه دارد. طی دو هفته اخیر، ده‌ها تن از فلسطینیان در این درگیری‌ها زخمی و یا شهید شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها