تلاش گسترده مقامات پکن برای جلوگیری از قرنطینه پایتخت چین

تلاش گسترده مقامات پکن برای جلوگیری از قرنطینه پایتخت چین
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 12:24

قرار است 20 میلیون نفر در پکن تا پایان هفته 3 بار آزمایش کرونا دهند تا این روند به جلوگیری از قرنطینه پکن منجر شود.

العالم - اسیا
بنابر گزارش رویترز، میلیون‌ها نفر در بزرگترین منطقه پکن روز چهارشنبه دومین آزمایش کووید-19 خود را در این هفته انجام دادند زیرا مقامات در پایتخت چین می‌کوشند از تبدیل ده‌ها مورد ابتلا به یک بحران جلوگیری کنند که می‌تواند پکن را به سوی قرنطینه‌ای سنگین از نوع شانگهای بکشاند.
در پکن، فروشگاه ها مواد غذایی و سایر لوازم را طبق دستور مقامات به خوبی ذخیره کرده اند. مقامات محلی همچنین امیدوارند که آزمایش‌های انبوه زودهنگام، آنها را از ماجرایی شبیه به آنچه در شانگهای رخ داد، دور نگاه دارد؛ جایی که مقامات حدود یک ماه منتظر ماندند و نتوانستند پیش از افزایش سریع موارد ابتلا به کووید-19، کمپین غربالگری در سطح شهر را به اجرا گذارند.
پکن روز چهارشنبه در حال آزمایش بیش از 3.5 میلیون نفر از ساکنان منطقه چائویانگ بود که همه آنها روز دوشنبه نیز غربالگری شدند. روز سه‌شنبه، 16 میلیون نفر از سایر مناطق نیز آزمایش شدند و قرار است روز پنج‌شنبه دور دیگری از آزمایش آنها انجام شود.
در مجموع، 20 میلیون از 22 میلیون نفر جمعیت پکن تا پایان هفته سه بار آزمایش خواهند شد.
مشخص نیست که چند درصد از این آزمایشات منجر به شناسایی 31 مورد جدید کووید در پکن در روز سه شنبه در مقایسه با 33 مورد روز قبل شده است. تاکنون هیچ مورد مرگی در پایتخت ثبت نشده است.
در همین حال، مقامات شانگهای روز چهارشنبه گفتند به زودی کاهش محدودیت ها را در مناطقی که موارد ابتلایی را گزارش نکرده اند، بدون ارائه چارچوب زمانی یا جزئیات دیگر، آغاز خواهند کرد.
بیشتر مردم در شانگهای - با 25 میلیون نفر جمعیت - هنوز یا در خانه های خود محبوس هستند یا نمی توانند مجتمع های مسکونی خود را ترک کنند. حتی کسانی که می‌توانند بیرون بروند، گزینه‌های کمی دارند، زیرا مغازه‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر بسته هستند.
داده ها نشان می دهد که شش منطقه از 16 منطقه شانگهای هیچ موردی در خارج از مناطق قرنطینه نداشته اند. اعداد هفت منطقه دیگر تک رقمی بودند. در مجموع، شانگهای 171 مورد ابتلا را در روز سه شنبه شناسایی کرد که نسبت به 217 مورد روز دوشنبه، از روندی کاهشی حکایت دارد.

پربیننده ترین خبرها