چهارشنبه خونین در «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا؛ 5 نفر کشته شدند

چهارشنبه خونین در «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا؛ 5 نفر کشته شدند
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 13:06

صبح روز گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی، در حادثه تیراندازی‌ در می‌سی‌سی‌پی آمریکا، دست‌کم پنج نفر از جمله عامل مسلح کشته شدند.

العالم - آمریکا

صبح چهارشنبه به وقت محلی، یک فرد مسلح که حدود 32 سال سن داشت، به هتلی در «بیلوکسی» در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا حمله کرد و دست‌کم سه نفر را به ضرب گلوله کشت.

بر اساس این گزارش، یک مظنون مسلح به مدت دو ساعت در یک بن‌بست دو ساعته با نیروهای امنیتی درگیر بود و سپس مأموران پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور وارد ساختمانی شدند که فرد مسلح در آن سنگر گرفته بود.

به گفته بازرسان، عامل تیراندازی که ظاهراً «جرمی آلسوندر رینولدز» 32 ساله است، پس از درگیری بر سر پول با نگهبان هتل، 3 نفر را در یک مسافرخانه اکسپرس برادوی به ضرب گلوله کشت.

طبق این گزارش، پس از این حادثه، رینولدز سپس از صحنه گریخت و به سمت گلفپورت در نزدیکی محل تیراندازی رفت و در آن‌جا یک خودرو به سرقت برد و به مرد دیگری در نزدیکی خیابان «ریو گراند» حمله کرد و وی را به ضرب گلوله کشت.

گزار‌ش‌ها نشان می‌دهد که پس از رسیدن پلیس، رینولدز خود را در یک فروشگاه مواد غذایی مخفی کرد و پس از استفاده نیروهای پلیس از گاز اشک‌آور برای ورود به داخل ساختمان، نیروهای امنیتی با جسد عامل تیراندازی روبرو شدند و هنوز علت مرگ وی نامشخص است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره دلایل افزایش جنایت قتل در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران تقصیر را متوجه ایالت‌هایی کرده‌اند که تحت سیطره دموکرات‌ها بوده و می‌گویند که سیاست‌های محدود کننده علیه افسران پلیس دلیل افزایش آمار قتل شده است. اما دموکرات‌ها معتقدند که دسترسی آسان به تسلیحات، دلیل اصلی افزایش جنایت قتل در این کشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها