در پیام روز جهانی قدس|

حکیم: جامعه جهانی باید در برابر رژیم صهیونیستی با جدیت بایستد

حکیم: جامعه جهانی باید در برابر رژیم صهیونیستی با جدیت بایستد
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 12:27

سید «عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد جامعه جهانی باید در برابر تعرض ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی بایستد و از حقوق ملت مظلوم دفاع کند.

العالم - عراق

حکیم در این پیام آورده است که مساله فلسطین و ملت، خاک و مقدسات آن برخلاف تلاش برخی که می‌کوشند آن را کوچک و چندپاره جلوه دهند، به فلسطینیان منحصر نمی‌شود، بلکه مساله امت عربی و اسلامی و نیز مساله‌ای انسانی است.

وی در ادامه افزود: بیت‌المقدس سومین سرزمین مقدس مسلمانان است که مسجد الاقصی در آن جای دارد و پیامبر (ص) از آن به آسمان معراج کرد و نخستین قبلۀ مسلمانان و دل‌های مسلمانان به سوی آن است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که احیای روز جهانی قدس تأکید بر این حق و زنده نگه داشتن تصویر آن در ضمیر انسانی است تا به آزادگان جهان نقشه‌های خطرناک برای سرقت آن و عادی‌سازی و معمولی جلوه دادن مساله آن و مصادره حقوق ملت فلسطین را یادآور شود.

حکیم در پایان بار دیگر از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی حقوقی و حقوق بشری خواست که در برابر پیش‌روی نامشروع رژیم صهیونیستی با جدیت بایستند و سیاست سرقت زمین‌های فلسطینیان و تخریب ناحق زمین‌ها، باغ‌ها و ساختن شهرک‌های صهیونیستی را متوقف کنند و برای رسیدن به راه حل عادلانه و فراگیر برای مساله فلسطین بکوشند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها