رمزگشایی از فرود هواپیماهای نظامی امارات در فرودگاه نظامی رژیم صهیونیستی

رمزگشایی از فرود هواپیماهای نظامی امارات در فرودگاه نظامی رژیم صهیونیستی
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 23:03

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" فاش کرد که 8 فروند هواپیمای باری بزرگ سی 17 گلوب مستر متعلق به نیروی هوایی امارات در دو هفته گذشته در فرودگاه نظامی نواتیم در صحرای نقب فرود آمدند و یک ساعت پس از فرود به پرواز درآمدند.

العالم – کشکول

این روزنامه تصریح کرد که دلیل این پروازها هنوز مشخص نیست، اما گمان می رود که آنها تجهیزات امنیتی و نظامی را بر اساس توافقنامه دفاعی مشترکی که اخیرا دو طرف به امضا رساندند، منتقل کردند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: مسئول صادرات نظامی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ابتدای ماه آوریل امسال اعلام کرد که ارزش صادرات نظامی اسرائیل در سال گذشته 11.2 میلیارد دلار بوده که 7 درصد از آن مربوط به آن گروه از کشورهای عربی بوده است که قراردادهای عادی سازی را با این رژیم تحت عنوان توافقات ابراهام امضا کرده اند.

شایان ذکر است که فرود هواپیماهای باری عظیم الجثه نظامی امارات در رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان در زمانی انجام شد که مسلمانان و اعراب به ویژه مردم فلسطین خود را برای بزرگداشت روز جهانی قدس آماده می کردند همان شهری که باندهای صهیونیستی با ارعاب برای یهودی سازی و تخلیه آن از اهالی بومی اش می کوشند.

علت ورود این هواپیماهای نظامی اماراتی به رژیم صهیونیستی به طور حتم انتقال تجهیزات نظامی است که امارات به ارزش میلیاردها دلار از دشمن صهیونیستی خریداری کرده تا آن را به مناطق آسیب دیده از فتنه و جنگ های آمریکایی اسرائیلی در مناطق عربی و اسلامی مانند یمن، لیبی و سوریه بفرستد، لذا نقش امارات مانند عربستان سعودی تأمین مالی و تسلیحاتی نقشه ها، جنگ ها و فتنه جویی های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

با توجه به تایید گزارش‌ها درباره مشارکت رژیم اسرائیل در جنگ ائتلاف سعودی- اماراتی علیه یمن و تاسیس پایگاه‌های نظامی اسرائیلی در این جزایر و در خود امارات، می‌توان این تردد مستمر هواپیماهای نظامی امارات را در پیوند با اشغال سازمان‌یافته جزایر یمن در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند توسط امارات دانست.

برخی ناظران بعید نمی‌دانند که امارات درخواست آمریکا برای رویارویی با روسیه در اوکراین را از طریق انتقال تسلیحات اسرائیل به لهستان و رومانی و سپس قاچاق آنها به اوکراین، اجرا می‌کند.

به رغم اختلاف نظر برخی ناظران درباره دلایل فرود هواپیماهای اماراتی در فلسطین اشغالی، نکته اصلی این است که این اقدام به نفع دشمنان امت اسلامی و عربی است. به عبارتی دیگر، ائتلاف هر کشور عربی با رژیم اسرائیل به این معناست که این کشور در طرح و توطئه‌های آمریکا برای چپاول ثروت‌های کشورهای منطقه، درگیر کردن این کشورها به جنگ و هرج و مرج و نیز تقسیم این کشورها و آواره کردن ملت‌های‌شان مشارکت دارد و امارات و ملت آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها