بایدن ترامپ و رسانه‌ها را در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید تمسخر کرد/ شوخی بایدن با محبوبیت پایین و سن بالای خود

بایدن ترامپ و رسانه‌ها را در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید تمسخر کرد/ شوخی بایدن با محبوبیت پایین و سن بالای خود
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 - 12:53

در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید معمولاً رئیس جمهور و سایر حضار، مسائل جدی را دست‌مایه طنزپردازی‌های خود قرار می‌دهند.

العالم - امریکا
بنابر گزارش ان‌پی‌آر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده شنبه شب (به وقت محلی) در انجمن خبرنگاران کاخ سفید سخنرانی کرد که اولین سخنرانی از این دست در شش سال گذشته محسوب می شود. این رویداد در طول همه گیری کرونا لغو شد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در زمانی که در سمت ریاست جمهوری بود، از حضور در این رویداد اجتناب کرد.
بایدن در مورد انتقاداتی که در 15 ماه اول قدرتش با آن مواجه بوده و مطبوعات، مخالفان و ترامپ شوخی کرد. رئیس جمهور گفت: "فقط تصور کنید اگر سلف من امسال به این شام می‌آمد. آن وقت این واقعاً یک کودتا می‌شد.»
بایدن خطاب به خبرنگاران و رسانه ها به شوخی گفت: «من واقعاً هیجان‌زده هستم که امشب اینجا با تنها گروه آمریکایی‌هایی هستم که محبوبیت کمتری نسبت به من دارند.»
او همچنین شعار معروفی را که توسط مخالفان برای فحاشی به رئیس جمهور استفاده می شود، دست مایه طنز قرار داد و گفت: «به نظر می رسد جمهوری خواهان از یک فرد حمایت می کنند، فردی به نام براندون. او سال خوبی را پشت سر می گذارد. من برای او خوشحالم.»
بایدن برای حضار 2 هزار و 600 نفری از جمله روزنامه نگاران، مقامات دولتی و افراد مشهور سخنرانی می کرد. وی با شوخی با اظهارات اخیر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان که به بیرون درز کرده است، گفت: «هیچ چیزی نمی‌توانم درباره حزب جمهوری‌خواه بگویم که کوین مک‌کارتی قبلاً آن را ضبط نکرده باشد.»
او همچنین فاکس نیوز را دست‌مایه طنز قرار داد و گفت. «من می دانم که سوالات زیادی در مورد اینکه آیا ما باید به دلیل کووید-19 امشب اینجا جمع شویم یا خیر وجود دارد. خوب، ما اینجا هستیم تا به کشور نشان دهیم که در حال عبور از این بیماری همه گیر هستیم. به علاوه، همه باید ثابت کنند که کاملاً واکسینه شده اند و تقویت شده اند.» بایدن گفت: «فقط با خبرنگار فاکس نیوز مورد علاقه خود تماس بگیرید. همه آنها اینجا هستند. واکسینه و تقویت شده.»

پربیننده ترین خبرها