فرار هتاک به قرآن از خشم مسلمانان سوئد+ فیلم

فرار هتاک به قرآن از خشم مسلمانان سوئد+ فیلم
دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 - 15:09

سیاستمدار اسلام‌ستیز دانمارکی-سوئدی در حالی که می‌خواست بار دیگر به هتک حرمت علیه قرآن کریم دست بزند، با واکنش تند عده‌ای از مسلمانان خشمگین مواجه شد.

العالم - اروپا

«راسموس پالودان» سیاستمدار دانمارکی-سوئدی هنگامی که می‌خواست جلدی از کلام‌الله مجید را در مسجدی در شهر «اوپسالا» در سوئد آتش بزند، با واکنش عده‌ای از مسلمانان خشمگین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، گروه بزرگی از مسلمانان خشمگین با فریاد به رئیس جنبش دست راستی و اسلام ستیز موسوم به «خط سخت» نزدیک شدند اما پالودان و همراهانش قبل از اینکه جمعیت به آن‌ها برسد، توانستند سوار خودروی خود شوند و فرار کنند.

پیش از حرکت خودرو، مردی روی آن‌ پرید و پا به آن ضربه زد، اما در حالی که او همچنان روی سقف خودرو بود، ماشین حرکت کرد و دور شد. طبق این گزارش، در این حادثه به کسی صدمه‌ای نرسید، اما شیشه جلوی خودروی هتاک قرآن آسیب دید.

22

«یاسر ابوجهیشه» نایب رئیس مسجد اوپسالا در خصوص این اتفاق گفت که بسیاری از کسانی که به مسجد می‌روند از پلیس ناامید شده‌اند. وی توضیح داد: قبلا در چنین موقعیتی قرار نگرفته بودم. ما با پلیس و سیاستمداران صحبت کردیم و گفتیم که اگر او بیاید نمی‌توانیم اوضاع را کنترل کنیم. بسیاری از پلیس احساس ناامیدی می‌کنند زیرا آن‌ها هیچ کاری برای جلوگیری از آمدن [پالودان] به اینجا انجام ندادند، آن‌ها زودتر مانع او نشدند.

پیش‌تر در طول آخر هفته پالودان در چند مکان در سراسر سوئد دست به این اقدام شنیع زده بود. او همچنین در نظر داشت که در روز اول ماه مه (یکشنبه) برای انجام تظاهرات و هتک حرمت علیه قرآن کریم از مقام‌های سوئدی مجوز بگیرد اما پلیس این کشور درخواست وی را به دلیل همزمانی تظاهرات مدنظر او با روز جهانی کارگر رد کرد.

در ماه آوریل، این سیاستمدار اسلام‌ستیز در حین سفر دور سوئد در آستانه انتخابات پارلمانی، با اجازه مقامات این کشور به اقدامات مشابهی در هتک حرمت قرآن کریم دست زد. اواخر فروردین ماه بود که هتک حرمت علیه قرآن کریم در سوئد باعث اعتراضات در چند شهر این کشور شد و کشورهای مختلف اسلامی و عربی با صدور بیانیه و برخی از آن‌ها هم با فراخواندن سفیر سوئد در کشورهای خودشان، این هتک حرمت را محکوم کردند.

به گزارش فارس، به دنبال خبرساز شدن هتک حرمت علیه قرآن کریم، هفته گذشته در مقابل ساختمان پارلمان سوئد تظاهرات اعتراضی برپا شد. معترضان که طبق گزارش‌ها حدود ۵۰۰ نفر بودند، پلاکاردها و نوشته‌هایی را با این محتوا در دست داشتند: «آتش زدن کتاب مقدس قرآن را متوقف کنید» و «به توهین کردن علیه مسلمانان پایان دهید».

به نوشته اسپوتنیک، در عید پاک، اقدامات او اعتراضات و ناآرامی‌های گسترده‌ای را در سوئد در پی داشت که منجر به مجروح شدن ۲۶ پلیس و بازداشت حداقل ۴۰ نفر از جمله افراد کم سن شد. خسارات ناشی از اعتراضات در تعدادی از شهرهای سوئد از استکهلم پایتخت تا مالمو در جنوب میلیون‌ها کرون هزینه برآورد شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها